Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2010, 09:59   #4051
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En misschien ook niet. Zoals je zelf al meldde: als de verwachting inderdaad zou zijn dat er al minstens honderden miljoenen jaren een aantal beschavingen door ons deel van het heelal stuiteren, waar blijven ze dan? Bedenk wel, het gaat om wezens die makkelijk interstellair kunnen reizen, ze gaan veel sneller dan het licht en produceren de energie daarvoor door materie op een voor ons onbekende wijze geheel om te zetten in energie. Nou, gezien we ze nog niet als buren hebben willen ze geen openlijk contact, maar waarom verschijnen ze dan op filmpjes? Zelfs wij zijn al bezig aan de beginselen van een cloacking devise. Bovendien zie de schepen er op elk filmpje weer net wat anders uit, storten deze superwezens om de haverklap neer in betekenisloze Amerikaanse woenstijndorpjes en vinden ze het om de een of andere reden leuk om 's nachts met zaklampen door Engels graan te lopen en er cirkels in te tekenen, om daarna door te gaan naar de VS voor het openscheuren van een koe die ze met hun medische beeldvormende technologie veel beter hadden kunnen onderzoeken zonder hem te doden en het ontvoeren van een paar mensen die ze met precies genoeg herinneringen laten lopen om er aandacht mee te krijgen. Op de een of andere manier klinkt dat niet erg logisch, wel dan?

In het grijze gebied tussen zeker weten en maar wat roepen kunnen we gebruik maken van ons vermogen om een situatie in te schatten. En de verhalen die mensen over aliens ophangen schat ik niet in als erg betrouwbaar. Sterker nog, als er morgen echte aliens zouden landen zou ik waarschijnlijk pas na een week gaan nadenken waarom 1 april zo lang duurt dit jaar, zo hard hebben alle onzinverhalen het al verbruid voor de geloofwaardigheid van verhalen over buitenaardsen. Geen enkel verhaal over een UFO of de aliens die erin zitten dat ik tot nu toe voorbij heb horen komen klinkt als meer dan een vervalsing, gezichtsbedrog of een poging van mensen om aandacht te krijgen en/of een boek te kunnen verkopen. Vandaar dat ik nogal skeptisch ben.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden