Los bericht bekijken
Oud 22 april 2024, 20:02   #90
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.974
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
OMG....nu moet ik je nog gaan uitleggen wat gij gezegd hebt.
Hierzie: CITAAT:

Dat heb JIJ gezegd en daarmee verwees je naar de reportage, de BERICHTGEVING van israël die gij "nog veel beestachtiger" vindt.
Dat je dat nog veel beestachtiger vindt dan de aanval zelf, dat wil je dan weer niet gezegd hebben want dan kun je hypocriet blijven ontkennen zoals we zien.
1 dag met 1200 doden versus maanden van vluchten , honger hebben , eigendommen/ huizen vernietigd zien worden en 34000 doden.
Wat is er gruwelijker?
Citaat:
Neen, nergens hebt gij gezegd dat de aanval door hamas op 7 oktober gruwelijk was en dat zeg je nog steeds niet!
Dan zeg ik het nu , het was gruwelijk.

Citaat:
Maar wel hypocriet nog steeds framen door enkel het detail van de datum te gebruiken omdat gij de aanval zelf door hamas niet gruwelijk wil noemen.
Ik heb het terrorisme genoemd.


Citaat:
Gij zegt dat de berichtgeving van israël gruwelijker is dan de aanval met dodelijke slachtoffers door hamas.
nee , hoe kunnen berichten op zich gruwelijker zijn dan doden in de praktijk. Dat vind ik helemaal niet , dat is een misvatting.

Citaat:
Nu spreek je jezelf weer tegen: gij vindt toch "een vermoorde Israelier of een vermoorde Palestijn even erg"????
Dus lieg je dan of heb je dat ook weer niet gezegd?
ik zei dit

U verzint dingen die ik gezegd zou hebben. Wat ik wel zeg is dat 7 oktober gruwelijk was , maar dat hetgeen de Israeli's doen nog gruwelijker is , nog meer impact heeft op burgers en nog grootschaliger is , en dat valt niet te ontkennen.

Een vermoorde Israelier of een vermoorde Palestijn is even erg , dat vind ik , maar vind u dat ook ?

7 vermoorde Palestijnen zijn weer wel erger als 1 dode Israelier. En dan komt u zeggen dat ik een Palestijns slachtoffer erger vind dan een Israelische?

Duidelijk zat , u bakt er iets geks van.

Citaat:
Dat hebben palestijnen aan hamas terroristen te wijten, zij blijven vrede weigeren en oorlog stoken.
Als men onpartijdig is dan erkent men dat Joden ook mensen zijn en dat in deze (en altijd élke) oorlog BEIDE partijen lijden anders is men antisemiet, discriminerend en partijdig.
Weer iemand in de "occupation and blockade dinial mode"
Ik spreekt niet eens over joden , maar over Israeliers. Het feit dat er veel joden is Israel wonen doet er voor mij niet toe , elk mens is mens ongeacht wat dan ook.

Dit is geen oorlog zoals we dat gewen zijn , er vallen al heel lang geen doden meer in Israel , ze vallen alleen in Gaza als gevolg van het Israselische optreden. Je moet behoorlijk extreem zijn wanneer je alles dat Israel doet in de schoenen van hamas schuift , want dat is een vrijbrief voor Israel om te doen wat ze willen , hoe gruwelijk ook , het is toch de schuld van hamas.

Juist het leed van joden in WO2 heeft gezorgd voor bepaalde regels afspraken die heel veel landen met elkaar gemaakt hebben over oorlogsvoering en bepaalde rechten. Zo heeft men bepaald dat een volk onder bezetting het recht heeft zich hiertegen te verzetten , zelfs met geweld.

U kunt dat niet gewoon negeren in dit conflict , en net doen of alleen 7 oktober bestaat.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 22 april 2024 om 20:04.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden