Los bericht bekijken
Oud 17 september 2022, 23:57   #130
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Om de twee maanden zo ongeveer wipt er ene eens vijf minuten binnen...
Het lijkt er op dat dit onderwerp, "flooden" en spam enz. al drie jaar niet meer door de moderatie is bekeken. Jammer. Ik kwam in deze draad terecht nadat ik voor het eerst in jaren op zoek ging naar informatie over de werkwijze van de moderatie in dat verband, n.a.v. ergernis over de vloed aan posts van lid HC op het forum Godsdienst en LO.

Ik heb begrip voor de moderatie. Die wil duidelijke regels over wat wel of niet aanvaardbaar is in een post al of niet na een klacht, en strafpunten daarvoor. Maar dat werkt niet, want dan zou elke variant en nuancering in een reglement moeten worden vastgesteld. Er zal toch steeds gelet moeten worden op de context en de aanleiding en de reputatie van de "overtreder". Ik geef hierobpnder nog wat suggesties. Eerst nog de volgende opmerkingen.

1. Rode driehoekje. De bedoeling van dat symbool was mij bekend maar niet hoe het precies werkt. Daarvoor heb ik er onlangs zomaar eens op gedrukt, terwijl ik een forum bezocht. Er gebeurde niets. Als op de achtergrond de moderatie een melding krijgt zonder terugkoppeling naar degene die drukt dan is dat niet handig.

Ik zie liever na indrukken van het Rode driehoekje een keuzemenu verschijnen waarin ik de klacht bevestig met de reden ervoor en een knop annuleer.

Daarna zou ik graag een automatisch berichtje ontvangen als de melding is genoteerd. Beter nog lijkt mij dat de klachtmelding onder de gewraakte post wordt getoond totdat de moderatie die heeft afgehandeld.

2. Ik begrijp dat de moderator niet wil discussiëren over de klacht met de indiener er van en de ontvanger van een berisping, maar kijk aub wel even naar de aanleiding voor de "persoonlijk aanval" of schelden. Zelf was ik gepikeerd over een berisping met strafpunten voor mijn opmerking "dat is kort door de bocht". Het iseen normale uitdrukking in een discussie.

3. Wat mij betreft mag het forum laagdrempelig zijn, als de deelnemers maar echt betrokken zijn bij de thema's waarop zij reageren. Of humor goed is hangt af van het onderwerp en de context. Sarcasme is nooit gied. In een oprechte pittige discussie blijkt wat er leeft in de maatschappij.

4. Zelfpromotie en spam.
Het Rode driehoekje biedt geen mogelijkheid om zelfpromotie aan te geven, helaas. Maar als vanaf 11.21 uur a.m. de rest van de dag een bepaalde forummer de laatse reageerder is op de laatste 20 lopende en niet meer lopende discussies van een themaforum, en daarbij soms wel, maar meestal niet, inhoudelijk reageert, dan is dat irritant en spam. Daarbij vervuilt hij elke draad met zijn persoonlijke wereldvreemde gedachtengoed, waar niemand op reageert. Een direct verzoek aan hem om daarmee te stoppen haalde niets uit.
Ik ben benieuwd hoe dat themaforum Godsdienst zich ontwikkelt als HC eens voor 6 maanden wordt gebannen.

5. Ter informatie hieronder de regels voor gebruikers van een forum van de Engelse Kerk in Haarlem, waarop ik (gisteren) vanmiddag toevallig terecht kwam. Thema's heten daar "groep". Het viel mij op dat zij kennelijk last hadden van spam en posters die deden aan zelfpromotie - zoals reeds genoemde HC.

1) Geen promoties of spam.

Geef deze groep meer dan je neemt. Zelfpromotie, spam en irrelevante links zijn niet toegestaan.

2) Wees aardig en beleefd

We moeten er met zijn allen een uitnodigende omgeving van maken. Behandel iedereen met respect. Een stevige discussie is toegestaan, maar houd het netjes.

3) Geen haatdragende taal of pesten

Zorg ervoor dat iedereen zich veilig voelt. Geen enkele vorm van pesten is toegestaan en kleinerende opmerkingen over bijvoorbeeld ras, religie, cultuur, seksuele geaardheid, geslacht of identiteit worden niet getolereerd.

--- hier laat ik het bij. Mvg, Piero.

Laatst gewijzigd door Piero : 18 september 2022 om 00:16.
Piero is offline   Met citaat antwoorden