Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2003, 13:34   #24
DNB
Schepen
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Berichten: 474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Die 'clash' zal wel onzin zijn maar dat iedereen als het erop aankomt voor het eigen, Vlaamse, Waalse, Belgische, Nederlandse, Duitse, Spaanse, Amerikaanse, Arabische, of welk volk dan ook éérst zal kiezen, valt moeilijk te ontkennen.
Die "clash" is inderdaad onzin. Punt. Zonder meer.

De vraag is niet: "wat gebeurt er als de clash komt?", maar: "Waarom zou het tot een clash komen, en wat moeten we doen om te vermijden dat het zover komt?"

Maar het Vlaams Blok stelt liever de eerste vraag dan de tweede. Doemdenken is de enige voedingsbodem van het Blok. Iedere rechtgeaarde mens stelt zich in de eerste plaats de tweede vraag, tenzij hij/zij al gebrainwashed is door de aanhangers van de eerste.

En daarbij, ik denk niet dat "als het erop aankomt" iemand kiest voor zijn afkomst, maar voor zijn eigen hachje! En niet voor deze of gene groep. Een groep telt dan alleen maar mee voor jou, als die groep jou kan redden.

(En blijkbaar zijn er veel mensen die denken dat het einde nabij is, dat alle moslims Osama heten, dat alle politici een zakkenvullers zijn, dat de Walen profiteurs zijn... Wat hen is aangepraat door het Blok... En het Blok is die groep die hen kan redden!)
__________________
Vrij ben ik geboren
Solidair wil ik leven
Gelijk zal ik sterven
DNB is offline   Met citaat antwoorden