Los bericht bekijken
Oud 24 september 2017, 09:43   #30
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom zwijgt de N-VA?
[i]T�*nia Verge is professor politieke wetenschappen aan de Universitat Pompeu Fabra van Barcelona. Aan welk vreselijk misdrijf heeft mijn collega zich schuldig gemaakt? - Enkel maar dit : ze is lid van de Sindicatura Electoral, de door de Catalaanse regering ingestelde kiescommissie van zeven academici die moet toezien op het goed verloop van het onafhankelijkheidsreferendum van 1 oktober.
Een boete van 12.000 euro per dag.
Donderdag besliste het Spaanse Grondwettelijk Hof dat alle leden van die commissie worden bestraft met een boete van niet minder dan 12.000 Euro per dag dat ze er lid van blijven. Aangezien er nog tien dagen te gaan zijn tot het referendum komt dit neer op een boete van zo maar liefst 120.000 Euro. Als collega Verge dat niet kon betalen, dan zouden haarbezittingen worden geconfisqueerd door de Spaanse overheid.
...
Straf eigenlijk dat de Catalanen zoveel over hebben voor hun politieke overtuiging. Hoeveel Vlaamse politici zouden daarin even ver gaan?
Waar zit Kristof Calvo als je hem nodig hebt ? -Zijn laatste tweet:
https://twitter.com/kristofcalvo/sta...64863528783882
"Ik keek erg uit naar zijn concert in @DeRomaVzw. Eerst de annulatie, nu het afscheid. RIP @Charles_Bradley"
Kristof Calvo via Twitter 24:09:2017.
Ik heb het punt dat ge wilde maken wat minder chaotisch geresumeerd: - Geen dank.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline