Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2019, 19:10   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
De politie van Schaarbeek weigerde indertijd die mannen daar weg te jagen omdat er geen andere opvang voorzien was.

Francken weigerde opvang te voorzien omdat hij wou dat die mannen asiel aanvroegen zodat hij ze in zijn gewone molen kon gieten. Dat is enigzins belachelijk omdat hij ook verantwoordelijk was voor gesloten terugkeercentra, de enige juiste plaats om transmigranten in onder te brengen.

Zou de lokale politie wel actie ondernomen hebben mocht de bestemming een gesloten terugkeercentrum geweest zijn, ipv een 'vriendelijke' opvangplaats? Ook andere gemeenten/korpsen die transmigranten oppaken sturen hen gewoon vriendelijk naar Brussel met de boodschap dat ze daar, als ze willen, gerust asiel aan kunnen vragen. Goed wetende dat dat niet het geval gaat zijn en de overlast gewoon tijdelijk terug op Brussel gekiept wordt.


The Block had beloofd een structurele oplossing te zoeken. Lachen, nu blijkt dat een paar ngo's de handen uit de mouwen heeft gestoken om tijdelijke plaatsen te voorzien. Je kan je afvragen waarom die dat niet konden toen Francken daar nog zat. Tenzij The Block natuurlijk centen gegeven heeft. Na de verkiezingen zien we wel weer, zal ze denken.

Want hoe tijdelijk gaan die plaatsen zijn? Zo lang de kerstman niet met zijn slee komt om die mannen naar het VK te vliegen zullen ze blijven, niet?




Toen Francken zijn troepen stuurde om reclame te maken voor de asielprocedure zouden die van Burgerplatform de migranten meteen gewaarschuwd hebben dat asiel aanvragen neerkomt op teruggestuurd worden. Zouden ze dat nu niet opnieuw doen? Zouden er veel migranten zijn die omwille van The Block haar schoon ogen nu wel kiezen voor directe vrijwillige terugkeer, of indirect na het doorlopen van een kansloze asielprocedure?
Naar alle waarschijnlijkheid hebben ze wat toegeschoven gekregen van De Block.

Stel ik mij de vraag wie er instaat voor de kosten die de opruimactie, het vuil dat de migranten/asielzoekers, achtergelaten hebben instaat?

Waarschijnlijk en tot vervelens toe weer maar eens de brave belastingbetalers die ons land 'rijk' is.

Men heeft zoals ik al eerder wist te schrijven het probleem verschoven.

Er had een trein moeten staan, opladen en richting thuisland sturen, einde probleem of niet?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 mei 2019 om 19:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden