Los bericht bekijken
Oud 10 december 2014, 12:33   #72
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Probleem is daarbij dat natuurlijke barrières op continenten even veel impact hebben als de afstand tussen continenten zelf. Zo heeft de politiek van Noord-Afrika zeer weinig te maken met de rest van het continent. Politiek is er sprake van veel sterkere verbinding met Europa en het Midden Oosten dan met Sub-Saharisch Afrika. Ik zou dat laten reflecteren in de forumindeling. Noord, Centraal en Zuid-Amerika lijken mij wel in één subforum te kunnen gaan, vermits daar veel politieke 'kruisbestuiving' is en dat subforum anders toch redelijk klein gaat blijven. Het is kort door de bocht maar de rest van het Euraziatisch continent kunnen we dan ook samen plaatsen onder één subforum?

Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
  • Europese politiek
  • Midden-Oosterse politiek
  • Afrikaanse politiek
  • Amerikaanse politiek
  • Oosterse politiek (Zuid, Oost, Zuid-Oost)
  • Oceanië + Pacifische regio

De enige vraag waar ik mee zit is waar de Russische Federatie en de Centraal-Aziatische staten heen moeten. Politiek is dat een eigen regio, maar wordt daar genoeg over gesproken om een geheel eigen subforum te rechtvaardigen?
Klinkt niet slecht, maar ik heb wel moeite met het samennemen van Noord-, Centraal- en Zuid-Amerikaanse politiek. Dat is veel te simplistisch ten opzichte van de ingewikkelde situaties en verhoudingen aldaar. Hoewel het wel zo is, dat de yankees proberen van Centraal- en Zuid-Amerika hun achtertuin te maken, is het toch zo dat men een onderscheid moet maken tussen Noord-Amerikaanse politiek enerzijds, en Centraal- en Zuid-Amerikaanse politiek anderzijds. En om het alvast wat ingewikkeld te maken fungeert Mexico eigenlijk als een schakel tussen Noord-Amerika enerzijds, en Centraal- en Zuid-Amerika anderzijds, dit echter zonder het allemaal onder één noemer te kunnen steken. Daarom dat de "Amerikaanse" politiek naar mijn bescheiden mening best in twee gedeeld wordt, zijnde Noord-Amerikaanse politiek en Centraal- en Zuid-Amerikaanse politiek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden