Los bericht bekijken
Oud 3 mei 2017, 11:56   #135
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Ondertussen zijn er wat meer details. De politie viseerde bij de eerste confrontatie duidelijk één jongen, van Turkse afkomst, degene wiens pols ze ook gebroken hebben.
Ze viseerde niet één maar zés jongeren. Ik neem aan dat ze die pols gebroken hebben toen die jongen zich verzette tegen arrestatie ('met trekken en kloppen de handboeien omgedaan')? Er is trouwens geen enkele indicatie dat de andere leerlingen allemaal blanke autochtonenen waren, en bijgevolg hoe 'toevallig' het was dat het een allochtoon betrof.


Citaat:
Toen de leerkrachten echter klacht gingen indienen, bleek dat er die dag helemaal geen signalement verspreid was van een dief met blauwe polo en rode schoenen.

Het lijkt er dus sterk op dat de politie zich met een smoesje wilde indekken. En ook het verhaal van de politie zelf verwijst de hier bijzonde populaire 'theorie' dat die jongeren 'de politie wel zullen uitgedaagd hebben' naar de prullenmand.
Dat het een smoesje betrof kan best zijn, maar uw conclusie dat dan ook ze niet werden uitgedaagd houdt weinig steek. Ik denk niet dat er veel agenten zijn die gaan toegeven dat ze zich laten uitdagen door wat 16-jarigen. Als blijkt dat ze gelogen hebben, komt dat hopelijk uit het onderzoek nav de klacht.


In Lissabon lopen er agenten die de orde op straat moeten houden en van het systeem de dichterlijke vrijheid hebben om eerder met de matrak dan het boekske te spreken. Dat houdt het goedkoop.

Er komen al jaren allochtonen naar Lissabon, en dit alleenstaand geval lijkt me bijzonder weinig bewijs dat die daar systematisch worden afgeklopt.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden