Discussie: Rijkentaks van 70%
Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2022, 09:07   #96
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Het kapitalisme gaat zijn finale fase in

‘Het kapitalisme gaat zijn finale fase in’: dat zegt de Franse filosoof Alain Badiou (82) en hij blijft de revolutie prediken.
De Franse filosoof Alain Badiou gelooft rotsvast in een radicale ommekeer. “Het kapitalisme gaat zijn laatste fase in.” Ook op zijn 82ste blijft de activistische denker de erfenis van mei ’68 in woord en daad uitdragen. Tegenwoordig vestigt hij zijn hoop op de jeugd.
“Een fossiel van de jaren zestig en zeventig”. Zo wordt Alain Badiou (°1937) weleens misprijzend weggeparkeerd door zijn tegenstanders. Wellicht omdat hij nog steeds zonder verpinken de woorden ‘klassenstrijd’, ‘communisme’ en ‘antikapitalisme’ in de mond neemt. Frankrijks linkse geweten schaamt zich niet voor zijn maoïstische roots. En ja, Badiou is ook een volbloed soixante-huitard. “Het heeft mijn denken op een volkomen ander spoor gezet”, bekent hij.
Bron: De Morgen
Ze moeten bij De Morgen hun journalisten dringend terug naar het basisonderwijs sturen om enkele lessen elementaire rekenkunde te volgen.
Ik ben geboren in 1937, net als die zo door de Morgen verafgode Alain Badiou. Hoe oud ben ik dan? En hoe oud is Badiou volgens De Morgen?
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden