Discussie: Cool-factor
Los bericht bekijken
Oud 30 april 2009, 11:48   #9
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels Bekijk bericht
Maar wat is dan die 'coole' manier? Ik zei het je al, ik heb drie (bijna) pubers in huis en wat voor de ene 'cool' is, is dat voor de andere helemaal niet. Moet ik me dan voor alles wat ik hen wil bijbrengen, aanpassen aan wat zij 'cool' vinden?
Onderwijs moet niet 'cool' zijn, onderwijs moet prikkelen, moet stimuleren om meer te leren. En als je als leerkracht er zelf van overtuigd bent dat je een goed product aan de man brengt, dan lukt dat wel (en hier spreek ik echt uit ervaring!)
Uiteraard.

Maar de kinderen zullen sowieso niet luisteren naar bijvoorbeeld een preventiekampanje. Geen enkel kind.

Ik kan het goed genoeg herinneren. Er werd altijd gelachen met zulke dingen, en niemand nam ze serieus. Pas toen mensen ouder werden, begonnen ze te denken.

Ik heb het niet over het imiteren van jeugdcultuur. Dat faalt nog harder, zoals u ook had opgemerkt.

Ik had het over het in kaart proberen te brengen van de jongerenmentaliteit.
Volwassenen voelen zich vaak veel te hautain en denken dat kinderen slechts domme spelende wezentjes zijn.
Ik denk dat alleen de leerkracht ietsofwat besef heeft van hoe het er aantoe gaat.
De pedagoog snapt er in de meeste gevallen geen bal van (het zijn dan ook vaak zweverige mensen).

Slechts wanneer men kan begrijpen over wat er exact gebeurt, kan men acties ondernemen.


Voorlopig zou het afschaffen van ALLE preventiekampanjes een goed idee zijn. Ze zijn te duur, en nog nooit is er IEMAND pakweg niet aan drugs begonnen door zo'n kampanje.
Integendeel: toen we ontdekten dat de regering loog, namen we nog meer drugs.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden