Los bericht bekijken
Oud 25 april 2004, 09:43   #8
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wv4democracy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise
In een andere topic vroeg Herman Desmedt zich af hoeveel mensen zoiets te zien krijgen. Het is inderdaad zo dat het gecumuleerde bezoek bijna 20.000 per week bedraagt (enkel en alleen op het forum!!!). Het merendeel van de mensen komt gewoon lezen.

De meeste van de actieve gebruikers hebben een duidelijk politiek profiel en maken een bewuste keuze bij de verkiezingen. Maar onder de passieve deelnemers ('lezers') bevinden zich naar alle waarschijnlijkheid een hoop mensen die zich nog geen keuze heeft gemaakt, de zogenaamde 'zwevende kiezer'. Dat idee wordt versterkt doordat we zien dat, naar de verkiezingen toe, het aantal passieve gebruikers indrukwekkend stijgt. Die stijging kunnen we nu al vaststellen!

Maw: ik denk dat elke partij er alle belang bij heeft om dit instrument zo goed mogelijk te hanteren. Ik kan me alvast voorstellen dat in de laatste jaren steeds meer mensen zich in politieke actualiteit verdiepen, vooral door de hoge frequentie aan verkiezingen. Mensen willen geïnformeerd worden en een eigen mening vormen. Dit forum is daar een ideaal instrument voor.

Wij gaan alvast voor een weekbezoek van 35.000 bezoekers (dus: per forumsessie). Ons streefdoel was om dat te realiseren rond de verkiezingen. En het ziet er naar uit dat we dat vlotjes halen, gezien we enkele weken, bij de aanvang van de forumsessies met een weekbezoek van 7.000 zijn gestart.

Momenteel bijna 20.000 per week. En dan moet je rekenen dat de forumsessies tot na de verkiezingen een prominente plaats blijven innemen. Dat wil zeggen dat ze steeds in de kijker blijven staan. Ook na die bewuste week zijn er nog steeds een hoop mensen die de discussies komen nalezen.

Om concreet op de vraag van Herman Desmedt te antwoorden: Veel mensen hebben het gezien. Heel veel!

Maarten
Uit interesse. Hoeveel unieke bezoekers zijn daarbij? Als de gemiddelde bezoeker 2x per dag komt kijken dan is het bereik ca. 2000 individuen (wat ook al veel is).
Voor de rest vind ik de forumsessies bijzonder leerrijk (als de politici opdagen uiteraard).
Mvg
Elkeen die actief bezig is met websites weet dat dit niet tot op de bezoeker exact te meten is. Ik sprak hier inderdaad van 'gecumuleerd bezoek'. Per dag gemeten en per week berekend.

Maarten
Maarten Malaise is offline