Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2021, 10:28   #10772
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet vergeten dat wij in België/Vlaanderen een geschiedenis hebben van herhaalde malen bezet te zijn geweest door Spanjaarden, Oostenrijkers, Fransen, Nederlanders, Duitsers etc. Wij hebben dus geleerd de regels ogenschijnlijk te aanvaarden maar als het er op aan komt toch ons goesting te doen zonder frontaal in te gaan tegen de overheid.
Latijnen bv hebben meer een ingebakken protest en verzet in de genen. Zelfs de grote massa protesten zoals La Boum en nu het Flagey plein zijn grotendeels onder impuls van Franstaligen.
Er is misschien wel iets van maar ik vind dat je het toch wat ver bent gaan zoeken. Wat blijft daar nog veel van over ?

Wat dan te zeggen over de Nederlanders ? Helemaal geen latijnen maar meer rebels als zij vindt je niet gauw. Je kan ze nog minder in het rijtje doen lopen dan de Fransen denk ik ....Het zijn dan ook Calvinisten.

Wat te zeggen over Mei 68 ? Dat waren dan toch weer hevige protesten eerder uitgaande van Vlaamse jongeren ?

Dat gebral en gezuip daar op het Flageyplein vind ik nu niet direct wat men zou kunnen noemen hevige protesten. Leuk voor de selfies en vooral om wat filmpjes te maken over de politiepaardjes en hondjes om stoer te delen met de vrienden. Het leek me er toch wat saaier aan toe te gaan dan in Mei 68. Het is waarschijnlijk gewoon eens spannend dat mee te maken na die maandenlange grijze saaie periode.

Ik denk niet dat daar veel Che Guevara's tussen stonden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 mei 2021 om 10:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden