Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2021, 17:36   #876
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Het idee is altijd hetzelfde, je moet de zogezegde vijand gewoon ontmenselijken.

Himmler zei het in 43 in zijn posen speech:


Je spreekt nooit over nonkel jos, over Albert de buurman of jaques waar je mee gaat kaarten. Nee, je hebt het over anonieme "anti-vaccers" waar je geen naam of gezicht aan verbindt en zo dus met alle zonden kunt overladen.

Dat werkt al duizenden jaren. Zodra je het hebt over een anonieme vijand kan je mensen gemakkelijk aanzetten die te doden. Zodra er een naam en een verhaal aan hangt is dat al veel moeilijker.


Veel meer dan je zou denken hoor. De gaskamers zijn juist bedacht omdat nekschoten psychologisch te belastend waren voor de daders. Door het onpersoonlijk te maken konden ze het gemakkelijker van zich af zetten. Velen van de einsatzgruppen en de totenkopfverbände zijn levenslang achtervolg door hun slachtoffers.

Er zijn natuurlijk overal psychopaten en sadisten die in zulke situaties boven komen, maar het merendeel wist maar al te goed dat ze iets deden dat niet juist was.
Het gaat zelfs niet over antivaxxers hé. Het gaat over mensen die pro vrijheid zijn. Ik ben niet tegen vaccineren hé, ik ben enkel tegen het opsluiten van mensen en het ons ontzeggen voor burgervrijheden middels ongrondwettelijke MB's. Maar het is gemakkelijker om mij te labelen als antivaxxer. Dat deden ze met de Joden ook op die manier.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden