Los bericht bekijken
Oud 28 december 2016, 22:46   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Short gaan zit niet in mijn genen. Voel mij bij een long positie beter in mijn vel (trouwens de meeste denk ik). Zal mijn aandelen wel aan U uitlenen als ge wilt short gaan.
Maar ernstig. Het is uiteraard perfect mogelijk om geld te verdienen in een dalende beurs. Den tijd dat dit rechtstreeks via aandelen moest gaan (laten de meeste brokers trouwens ook niet toe, zeker niet als men de shortpositie over de nacht wil aanhouden), of via futures, of opties is al wel lang voorbij. Men heeft tegenwoordig wel etf's in alle soorten, en met alle hefbomen, waar men tegen de sterren op, short kan gaan. Maar nogmaals, ik voel me short niet goed in mijn vel, en beperk het dan ook tot een minimum. Zit momenteel trouwens alleen short in de bundfuture (bgl).
Ah OK dan. Ik kan trouwens (momenteel) niet eens short gaan op mijn online banking system bij de Caixa, enkel waarden (aandelen) kopen. Daarom zit ik CFD te traden (met zware hefbomen) waar dat wel kan. POsities open laten staan kost duur aan swap inderdaad..
eno2 is offline   Met citaat antwoorden