Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2009, 00:02   #58
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
* Kuch Kuch *

TomB, de tolerantiemarge is in Duitsland wettelijk -3 kmh in de bebouwde kom (< 100kmh), dus ge reedt 56 kmh of 12 % sneller als de limiet, tja wie is hier de snelheidsduivel

Valt het niet op dat de meeste Duitsers (en ik ook als "halve Duits") zich wel aan de limieten houden in de bbk omdat we weten (jij eigenlijk ook) dat enkele kms verder men tot 100 kmh mag rijden én omdat we mss enkele 10-tallen kms verder aanbevolen-130 kmh op de Autobahn mogen...

Dus tijd genoeg die ~ 6 kmh langzamer, op dat stukje bebouwde kom of zone 50, weer ruim goed te maken...

Ref:
http://www.verkehrsportal.de/verkehrsrecht/toleranz.php
Het kan zijn dat het 56 was, het is ondertussen toch ook al een lange tijd geleden. Het enige dat ik mij nog heel goed herinner is dat ik in de auto zat met een kameraad en uit het raam wees zeggende: Hier moet ge oppassen en niet te hard rijden want daar staat een *FLITS*, en dat was dan de vijfde keer. Twee weken later kreeg ik de foto te zien waar ik recht in de camera wees. (jaja, ze flits(t)en daar langs voor)

Maar weet ge waarom ik daar 56 reed? Dat is omdat nadat ge 5 uur aan 200+ hebt gereden, ge eens ge terug 50 rijdt denkt dat er een kind een meter voor uw wagen kan springen en dat ge nog 90 cm zult over hebben nadat ge gestopt zijt. Omdat dat dan zo traaaaaaag lijkt.

Ik heb daar toen vrij veel voor betaald, en het was terecht. Ik vind dat de anderen dat ook mogen doen als ze zich niet aan de regels houden.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden