Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2004, 18:28   #59
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Dat is natuurlijk een beetje de wereld op zijn kop, zeg maar gerust een retoriek in de stijl van: ik geloof in heksen en elfjes, bewijs jij maar eens dat ze niet bestaan?!
De vraag die zich dus eigenlijk stelt, is op welke basis u dat geloof in meerdere mensenrassen onderbouwt. U hebt reeds aangegeven dat u van mening bent dat die classificatie gebeurt, of dient te gebeuren, op basis van huidskleur. Ten eerste stelt zich dan de logische vraag van het waarom, waarom kiest men geen andere parameter als bijv. haarkleur om mensen in te delen in rassen?! Ten tweede stelt zich dan de vraag op welke objectieve basis we kunnen bepalen of mensen al dan niet tot ene of gene ras behoren?!

Los daarvan kan het volgende u misschien overtuigen: http://www.radio1.be/radio1_master/...7-132513-HB.mp3
Wel na het beluisteren van de link moet ik stellen, dat mijn 3 honden hetzelfde zijn. Er zijn daar ook geen rassen meer in want het DNA van die gasten zal eveneens geen 30% verschillen, doordat ze uit het hetzelfde eerste dier voortkomen. Ik denk, dat men goed bezig is. Welk ras is dat? Canis!
Wat loopt daar zwart rond? Homo sapiens! Hilarisch!
Wie heeft de grens gezet om te spreken van minimaal 30% verschil te moeten hebben?
Zo zal alles wat in een soort valt, niet meer in rassen onder te verdelen zijn!
'k Weet het . De wetenschap!
fernand is offline