Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2015, 13:13   #39
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Je doet je voor alsof je neutraal bent maar in de praktijk en zonder dat je het natuurlijk zelf beseft, praat je als een snobistische Apple fan. Lees anders je posts vlak na mijn vorige en voor deze maar eens na. Iedereen kan zien dat je een Apple snob/fan bent, wat meteen je obsessie verklaart. De ander dan voor hetzelfde verwijten is nogal simplistisch, even simpel als de doorsnee Apple freak.
Oei, ik ben Apple fan en ik gebruik hun producten niet :o (toegegeven, ik heb en ipod gehad; prima toestel!).

Is het een beetje een lastig parket voor je aan het worden?

Citaat:
Je snapt het nog altijd niet hé. Wie spreekt er nu over een soort automatisch gelijk krijgen ?
Lees nog eens, dan heb je antwoord op je vraag

Citaat:
Ik vrees spijtig genoeg dat je aan een te technische uitleg, jij en anderen, niets hebben.
Lol, try me, kunnen we eens lachen .
Met wat je er hier tot hiertoe hebt zitten uitkramen, durf ik je ervan te verdenken dat je niet eens een zweem van technische uitleg kan produceren.

Citaat:
Ik ga hier toch niet in de breedte en lengte uitleggen wat op dat gebied de grote verschillen zijn ?
Probeer het eens. Amuse me.

Citaat:
Feit is wel dat de doorsnee Android gebruiker zijn toestel veel sneller en meer aanpast aan zijn persoonlijke behoeften omdat dat gewoon kan. Jij beweert dat zoiets ook mogelijk is bij iPhones, ik beweer van niet. Daar blijf ik in grote trekken bij.
Je geeft algemene statements, en je bent intussen al meermaals gevraagd die algmene statements eens concreet te maken. Je enige respons daarop is opnieuw een algemene statement. En dan ben je verbaasd dat ik je ervan verdenk geen flauw benul te hebben van de techniciteit achter die phones en hun OS?
Je praat gewoon voorgekauwde dingen na, om toch maar tegen IOS te kunnen zijn .

Citaat:
Ik heb in elk geval die Samsung snobs echter nog nooit tegengekomen.
Kijk eens in de spiegel dan.

Citaat:
Je enige doel schijnt te zijn om mij telkens tegen te spreken.

Een iPhone en zelfs in het algemeen elke Apple gebruiker moet weten dat hij toestellen koopt die werken en kunnen doen wat de vroegere S.Jobs wou. Niets meer of minder. Ik heb dan ook toegegeven dat dit een van de redenen is waarom die toestellen zo soepel werken. Jij vind ze mooi, wel ik vind ze afschuwelijk qua design, met al die glitter er rond.Een Apple gebruiker word commercieel op een schandalige manier uitgebuit.
Oeh, kijk, je maakt de eerste keer een punt! Ik vind de 5/5S mooi, jij vindt die lelijk. Fair point; smaken en kleuren verschillen nu eenmaal.

Kunnen die toestellen wat Jobs wou dat ze kunnen? Yes.
Kunnen die toestellen nog een pak meer? Eveneens Yes.

Citaat:
Je verwijt mij of laat in elk geval doorschijnen dat ik geobsedeerd zou zijn door aanpasbaarheid. Ik wil gewoon een toestel waar ik zaken mee kan doen die Steve Jobs of Apple mij wil beletten en het onmogelijk maken die te doen omdat ze volledige controle willen behouden over hun gebruikers, en ze anders (die gebruikers) maar kunnen ophoepelen.
Wat concreet willen Jobs/Apple jou dan beletten te doen met een iPhone?
Proberen ze je te beletten er dingen aan aan te passen die het boeltje een pak slechter zouden laten draaien? Lijkt me dat ze in jouw geval nog gelijk hebben ook; maar geen zorg, wil je het echt naar de botten helpen, dan kan je dat ook met een iPhone .

Citaat:
- De safari browser van Apple (de vroegere in elk geval) is een skelet vegeleken met een Firefox browser.
Gebruik dan gewoon chrome of, beter nog, opera. Easy.

Citaat:
- Een drie tot viertal jaar heeft Apple keihard volgehouden aan slechts één design voor zijn iPhones. Terwijl andere merken al jaren naar een iets groter scherm voor hun smartphones waren overgestapt (ik had altijd een binnenpretje toen ik iPhone gebruikers zag knoeien met een klein scherm voor bvb een GPS gebruik of Google Maps gebruik). iPhones gebruikers bleven niettegenstaande geklaag van te kleine schermen op hun honger zitten. Apple besliste pas verleden jaar (uiteraard uit schrik dat ze een groot publiek zouden verliezen) om iets grotere schermen te maken, uiteraard onmiddellijk met een schandalig peperdure prijs.
Ik lach ook altijd met gebruikers die met over-sized telefoons rondlopen. Sommige in die mate zelfs dat ze het amper met één hand kunnen vasthouden (ja, ook de 6plus is in hetzelfde bedje ziek). Samsung met hun S-lijn was gewoon belachelijk groot, en de S-Mini gaat al dezelfde tour op.

Maar opnieuw, dat zijn smaken en kleuren. Jij wil een groot scherm, ik en klein. Jij bent echter een hele litanie aan het afsteken dat Jobs en co je beperken in wat je kan doen met een iPhone, en dan is één van je hoofdredenen het gegeven dat je hun scherm te klein vindt?
Groot of klein, dat scherm beperkt je niet in wat je kan doen. Dat is gewoon een afmeting .

Citaat:
- Het GSM kader van de nieuwe iPhones is van aluminium en daarom buigt het wel sneller dan dat van bvb een Samsung S4-S5-S6, dat van het veel sterkere titanium gemaakt is.
S4 - Polycarbonaat
S5 - Polycarbonaat
S6 - jawel, hier gaan ze voor metalen behuizingen (en verdwijnen ook per direct een aantal zaken die wel op de S5 zaten, verwijderbare batterij en expandable storage bijvoorbeeld), het ding zit er quasi uit als een iPhone en *tromgeroffel* de behuizing is eveneens een aluminiumlegering

Ja hoor, een titanium behuizing die zowat 10 ker duurder is dan een aluminium behuizing, terwijl jij hier moord en brand staat te schreeuwen over de prijs van een iPhone .

Citaat:
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan, maar nu heb je al een klein voorproefje ..
Een voorproefje dat aantoont dat je eigenlijk niet weet waarover je het hebt?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden