Los bericht bekijken
Oud 29 december 2014, 21:03   #57
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Bekijk bericht
Beste,

Hierboven motiveert u zelf klaar en duidelijk dat u bij het corrigeren van iemands tekst eigenlijk niet langer meer debateert over een politiek thema.
Via het ommetje van een tekstcorrectie wil u in feite zeggen aan uw opponent:
-"U hebt geen reden om me terecht te wijzen omwille van mijn Nederlands."
-"U Leest niet wat er geschreven staat."
-"U kan zelf niet zonder fouten schrijven."

Probeer eens uit deze bijna letterlijke citaten een politiek idee te puren, of de weerlegging van een politieke ideologie.
Veel succes.


Ik stelde tot hiertoe gewoon de vraag wat we met het fenomeen zouden aanvangen.
Ik zal er voorlopig niemand op staande voet voor bannen.


Stel uzelf even de vraag wat u er persoonlijk aan hebt om in een politieke discussie plots te zien verschijnen:"U bent een analfabeet, u schreef een dt-fout, u vergat een komma...." gevolgd door eenzelfde rist opmerkingen van de tegenpartij, en dit vaak voor pagina's lang.
Vindt u d�*t welles-nietes-spelletje interessant om volgen?
Vindt u d�*t belerende gemekker relevant, zomaar plompverloren in het midden van een ideologische discussie?
Ik denk echt dat al wie toch zo graag opstellen verbetert, de gecorrigeerde versie beter per PB kan sturen naar wie de taal geweld aandoet.
Dan kan u er voor mijn part nog een hoop verwensingen aan toe voegen in de hoop dat de spelling-schlemiel zijn literaire leven betert.
De politieke discussies kunnen er alleen maar bij winnen als dat soort meta-discussie achterwege blijft.

Pontifex.
Ik verbeterde diens tekst omdat hij anderen verweet niet te kunnen lezen enz. terwijl overduidelijk was dat hijzelf via deze omweg de discussie wou 'winnen'. Wanneer ik iets 'vraag' in een discussie en er op deze manier rond de kwestie wordt gefietst, reageer ik. Blijkbaar wordt dit als 'niet relevant voor de politieke discussie' ervaren. Ik zal in 't vervolg dus gewoon de vraag blijven herhalen, met het risico dat dit als 'flooding' wordt beschouwd ?

Ik stel niet dat U dit als reglementsregel of zoiets heeft ingesteld. Ik suggereerde dat/vroeg of ik dit dus beter niet meer zou doen.

Voor uw 3e opmerking is mijn eerste reactie hierboven ook van toepassing.

Normaal gezien hou ik me ver van die spelletjes, maar soms werkt het zodanig op mijn zenuwen dat ik toch reageer. In 't vervolg geef ik zo'n posts een plaatsje in de K&K of zet ik gewoon dat forumlid op mijn negeerlijst. Dat is misschien de beste oplossing.

In ieder geval, bedankt voor de reactie (en natuurlijk ook voor het modereren).
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 29 december 2014 om 21:05.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden