Los bericht bekijken
Oud 24 juli 2018, 10:38   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Ik ken twee tuinplantenkwekers en die vertellen me dat ze opgepompt grondwater niet kunnen gebruiken om te sproeien. De ene zegt "te zout" en de andere "kalkspikkeltjes op de bladeren".
Er zullen natuurlijk wel (veel) andere zaken zijn waarvoor je zulk water wel kunt gebruiken.

Maar particulier gebruik is, naar mijn aanvoelen, zo beperkt qua impact op het peil van het grondwater, dat niemand zich daar zorgen over zou moeten maken.

Landbouwgebruik of industrieel: dat is wat anders.
Reken anders maar eens uit op een veld van 1 ha, als het daar 5mm per m2 regent, wat dat vertegenwoordigt.

Ik moet ook altijd kijken als er een bouwrijp perceel droog getrokken wordt, hoeveel water men gewoon in het riool laat lopen. Tuurlijk is dat water capteren economische nonsens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden