Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2021, 06:20   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.871
Standaard

Ik had het al jaren geleden in een ietwat gelijkaardig draadje opgemerkt.Een Dalende bevolking is op den duur een ZEGEN.En al zeker als eventuele "tekorten" opgevangen worden met VOORUITGANG.

Dat kan niet met de aanwezigheid van meer en meer "morons".(zowel eigen babyboomers als verse import,kies zelf maar)

Het betekent echter ook dat een economie die grotendeels gebaseerd is op "diensten voor veel mensen" verlaten wordt.We hebben met de covids gebeurtenissen een voorproefje hoe "nodig en nuttig" dat deel van de economie eigenlijk wel was als puntje bij paaltje komt....


Belangrijktste punt echter: er is een omgekeerd evenredig verband tussen de omvang van de bevolking en het respect voor mensenrechten in al zijn aspecten.

Er moet hierover niet gespeculeerd worden,kijken we gewoon naar het afgelopen jaar....Deze zever zou minder gespeeld hebben met een meer "natuurlijke" bevolking (voor Vlaanderen schat ik die op 1 miljoen mensen maximum) die wat homogener denkt,en volgens een betere "leeftijdscurve" samengesteld is....


Vergrijzing ,hét paniekwoord,is mogelijk een uitdaging,maar zal resulteren in een formidabel cadeau voor een toekomstige generatie die weer PLAATS en MOGELIJKHDEN zal krijgen in plaats van overal,tot in het achterafste gehucht toe te "botsen" op de babyboom....

Ikzelf behoor nog tot de "achterkant" van de babyboom.Ben wel op mijn pootjes terechtgekomen hoor.Maar altijd en overal "een van de hoop" zijn,"een uit een veel te ruime keuze",en "niemand zit op U te wachten als je van school komt,kom,we steken U nog een jaar in den troep"....yep...alles meegemaakt.....we waren,we zijn, met TE VEEL....

Bemerken we overigens hoe ook naties als Bangladesh,India,Egypte al kei- en keihard geconfronteerd worden met hun eigen "babyboom",terwijl ze ten gronde nog niet eens echte economische boomjaren meegemaakt hebben maar ondertussen hun mensen ook steeds ouder worden en nu moeten onderhouden worden door steeds meer jonge paupers.....een drama!....ja,overheden hebben geen keus dan BRUUT de hand houden op steeds meer gefrustreerden.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2021 om 06:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden