Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2009, 21:42   #4636
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nochtans waarschuwt diezelfde medische wereld ons voor het gevaar obesitas wat vooral te wijten is aan onevenwichtige voeding die vooral uit fast-food, gemakkelijk verteerbaar voedsel, bestaat. De doorsnee frituur- en Mac Donalds-bezoeker sport bijna nooit en hebben vaak hetzelfde gewicht als een aangespoelde potvis.

Die teer, roet en CO zorgen voor genot, iets dat vaak vergeten wordt door de medische wereld. Het gaat er eerder om dat het als anti-roker tegenwoordig heel gemakkelijk is om niet met sigarettenrook geconfronteerd hoeven te worden. Nu willen ze ook nog het failliet van de horeca op hun geweten hebben omdat zij perse hunne spa-bruis in een rookvrij café willen opdrinken.

En als rokers de omgevingslucht zouden vervuilen dan "vervuilen" die dikzakken ook mijn portemonnee. Want door hun vettig eten worden zij vaker ziek en kosten ze geld aan de ziekenkas die met mijn belastingsgeld wordt betaald. Rokers betalen tenminste hun eigen ziekenkas door al die taksen op sigaretten terwijl de dikzakken niks extra moeten betalen. Maar iemand die nog maar durft voorstellen een vetbelasting in te voeren wordt direct afgeschoten terwijl ze het doodnormaal vinden dat rokers wel extra belast worden.
Een tijdje geleden las ik op VRT-teletext dat in de USA obesitas meer gezondheidsproblemen meebrengt dan tabak, drugs en alcohol samen.
Hier gaat het dezelfde weg.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden