Los bericht bekijken
Oud 19 april 2008, 13:03   #25
Dycore
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Locatie: Mare Mortum
Berichten: 5.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Het China verhaal is "here to stay". Ge ziet wat daar aan de hand is en dat is een bijzonder krachtig proces dat niet te stoppen is.

Dat wil niet zeggen dat het met de VS of Europa gedaan is, maar de grootste groei (denk aan de industriele revolutie) zal de komende decenia zonder enige twijfel toch in azie liggen (met af en toe een serieuze correctie zoals nu, wat je imho als opportuniteiten moet zien om activa te kopen). Met bijgevolg de grootste kansen op serieuze koerswinsten, kansen die je niet elke generatie te zien krijgt...

Maar ook niet zonder risico's uiteraard. Ik ben zelf vrij laat op de china boot gestapt en met kleine porties wegens te riskant. Ondertussen beklaag ik het mij dat ik niet meer gedaan heb... Maar er komen nog kansen, zoals nu (kijk maar eens naar de SSE index wat een correctie...).

De risico's van een emerging market kan je (verstandig) reduceren door aandelen te kopen van westerse bedrijven die volledig op China en de chinese verstedelijking en modernisering gericht zijn. De lijst is enorm lang en ik kan ze dus niet met naam noemen... multinationals, mastodonten in infrastructuur, bouw, beton en staal, grondstoffen...

Niet te stoppen? We moeten simpelweg controle over de grondstoffen in de wereld nemen, zoals de Chinezen nu aan het doen zijn. Wij staan nog steeds sterker dan hen, dus waar wachten we op? Zonder bevoorrading is het Chinese verhaaltje volledig gedaan.
We moeten de VS steunen in hun overname van het Muidden-Oosten, Chavez uit het zadel wippen en Afrika 'herkolonialiseren'.

Dan zal er ook weer meer in de Westerese wereld belegd worden.

Makkelijk zat.

Hoe meer mensen die zich hiervoor uitspreken, hoe sneller we er staan. Wat bent u van plan?

Laatst gewijzigd door Dycore : 19 april 2008 om 13:03.
Dycore is offline   Met citaat antwoorden