Los bericht bekijken
Oud 17 september 2017, 14:02   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Ik vind dat statistische uitgangspunt fout.
Wat telt, is niet de statistiek op het moment van aanduiden, maar de statistiek op momenten van beslissingen, en willens nillens, eenmaal aangeduid kunnen mensen door gemeenschappelijke invloeden intussen veranderen. Om een stom voorbeeld te geven: mensen gedragen zich soms anders als er een camera is.
Spijts "willekeurig" aangeduid, kan met die gelote groep toch krak hetzelfde gebeuren als met politici en partijen, eenmaal verkozen anders worden.
Inzake die onafhankelijke ploeg, onafhankelijkheid bestaat niet. Iemand heeft altijd een mening en beslist altijd "gekleurd".
En dan dat beoordelen wat wel en wat niet "maatschappelijk belang" heeft.
Nou, dat vind ik hier nog de grootste fout. Wat maatschappelijk belang heeft, en op welk moment, blijkt uit petities en referenda op het moment, niet door 1 of ander ploegje dat oordeelt in andermans plaats. Dat is niet "het volk heerst".

Referenda, bindende, en op initiatief vanuit het volk, corrigeren toch waar en wanneer dat nodig wordt geacht. Het maakt bijgevolg niet eens uit of een beroepspoliticus, eigenbelang en/of andermans belang dient, of een gelote willekeur beslissingen neemt. Ze zijn toch herroepbaar en de persoon kan bij herhaaldelijk als slecht ervaren beslissingen op dezelfde wijze zijn mandaat verliezen en vervangen worden door een ander.
Uiteindelijk leidende tot een groep gemandateerden die braaf doen wat meerderheden binnen de bevolking willen.
Want daar gaat democratie uiteindelijk enkel over: macht. Wetenschappelijke begeleiding enz, heeft hier toch totaal niks mee te maken? Elke begeleiding, zou ik eerder zien als beinvloeding, een dikke negatief, notabene net wat vermeden wilde worden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden