Los bericht bekijken
Oud 11 augustus 2018, 13:50   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het leger is gestart met de voorbereidingen om Idlib binnen te vallen, er zijn pamfletten rondgestrooid om de bevolking te waarschuwen en op te roepen om zich over te geven. Evenwel verwacht ik niet dat dit evenveel gehoor zal krijgen als in andere gebieden, de rebellen staan sterker en hebben nog aanvoerlijnen met Turkije. Naar schatting zitten daar nog zo'n 50.000 buitenlandse jihadi die moeten vechten tot het einde.

Russische jets bombarderen alvast militaire stellingen om de verdediging wat 'zachter' te maken, ik vermoed dat dit een week zal duren.

Dan lijkt het me logisch dat ze eerst de grens met Turkije zullen afsluiten en dan pocket per pocket afwerken.

Interactie kaart:
https://syria.liveuamap.com/
Zullen er ook weer "gifgasaanvallen" volgen. Zeker zal de VS veel kabaal maken over mensenrechten, etc. diezelfde mensenrechten die hen vierkant gestolen kunnen worden in Yemen, etc.

Voor baardmans en co. lijkt het toch wel over en uit. Naar het schijnt proberen Belgische jihadi's massaal terug te keren naar ons land. Anderen bereiden zich voor op de dood.
Erdogan zal de Russen niet boos maken door hen te steunen, enkele pro-Turkse groepen zullen gerust gelaten worden, daarover is al een akkoord met Turkije denk ik.

Met de Koerden wordt onderhandeld over brede autonomie voor de Koerdische delen, zowel het regime als de Koerden kunnen daarmee leven, Erdogan z'n mening wordt niet gevraagd, die van de Amerikanen evenmin.
Of die zomaar vrijwillig hun troepen zullen terugtrekken valt nog te bezien. Voor de Koerden hoeft dat ook niet, ze bieden een bescherming tegen Turkije. Evenwel als er een akkoord is met Assad zullen ze Russische bescherming krijgen.

Het ziet ernaar uit dat de Syrische burgeroorlog bijna voorbij is gelukkig. Met dank aan Putin en de Russen.
tomm is offline