Discussie: Oorlog tegen Iran
Los bericht bekijken
Oud 28 mei 2019, 19:19   #60
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.799
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat klopt, maar vanuit de lucht kun je geen oorlogen winnen, tenzij je sterke lokale bondgenoten hebt. (het leger van Saudi Arabië is een grap behalve hun luchtmacht, ze kunnen zelfs niets uitrichten in het kleine en middeleeuwse Yemen) Zelfs het kleine Servië kreeg NAVO maar niet op de knieën vanuit de lucht.
En als Israel meedoet met grondtroepen, kun je er gerust op zijn dat de hele islamitische wereld achter Iran gaat staan. Overigens Israel kon de oorlog in buurland Libanon niet winnen, dus in het 100 keer grotere Iran...

Ook niet vergeten dat de meeste Iraniërs in steden wonen. Teheran telt 8 miljoen inwoners. Dit wordt een extreem bloeddorstige oorlog.
Iedereen die daarvoor pleit zou moeten veroordeeld worden wegens oorlogsmisdaden.
1 van de dingen die ik me vaak afvraag, is wie concreet de grootste namen zijn achter deze hele verborgen agenda. Wie de leugens over massavernietigingswapens fabriceert, wie eraan meewerkt, en wie de agenda pusht.

Trump stelt dat hij door "the military complex" onder druk wordt gezet om ten oorlog te trekken, maar concrete namen horen we nooit. Het zou uiteindelijk leiden tot de deep state, een web dat uiteindelijk leidt naar Israel.

Voor mij is het duidelijk dat John Bolton en Mike Pompeo de marionnetten van dat establishment zijn. Dit gaat over miljoenen mensenlevens. Maar blijkbaar zitten Bolton en Pompeo in een soort ivoren toren waar ze onaantastbaar zijn. In een oorlogsscenario lijkt me de prioriteit van het Midden Oosten dat de gezichten van het kwaad (Bolton, Pompeo, en jawel.. Benjamin Netanyahu) als eerste een doelwit zijn en sterven. Maar blijkbaar is zoiets moeilijk klaar te krijgen

Ten tijde van oorlog sneuvelen er miljoenen onschuldige burgers, maar de architecten achter de massamisdaad gaan blijkbaar vrijuit
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 28 mei 2019 om 19:21.
Eurosceptic is nu online   Met citaat antwoorden