Los bericht bekijken
Oud 15 oktober 2005, 15:20   #41
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS
Idd. Ik ben niet tegen alcohol of sigaretten.
Harddrugs en zelfs Marihuana zijn wel net iets grotere bucht die uw hersenen op zeep helpen.
Alcohol en nicotine doen dat natuuuuuurlijk niet.
Maar ook suikers en vetten zijn verslavend en kosten de gemeenschap miljarden per jaar. Zij zijn nog steeds de grootste doorsoorzaak en ook het grootste deel van het Riziv budget gaat er aan op.

Citaat:
U kunt niet lezen
Citaat:
. Ik zeg:
Wie wil er nu voor uitkomen dat hij verslaafd is? Een grote groep wil er liever voor betalen dan zichzelf te vernederen en er gratis om gaan. XTC is zo duur niet. Uw voorstel is enkel nuttig voor heroïne (om maar iets te noemen)-verslaafden die al aan de grond zitten.

Voor de mindere verstaanders onder ons, dit betekent
dat
1) men niet publiekelijk wil uitkomen voor zijn verslaving. Zoiets is vernederend. Sommige mensen hebben een eergevoel.
2) Zij die er dan wel voor uitkomen zijn zij die aan de grond zitten (fysiek, financieel, kortom: op alle vlak), en geen andere keuze hebben dan er gratis om gaan wegens het niet meer alleen aan kunnen (bv geen geld meer)
Toch wel. Ik zeg gewoon dat je een verslaafde niet kan laten afkikken wanneer hij zich niet bekend maakt. Op dit ogenblik is een verslaafde nog steeds een krimineel en maakt hij een redelijke kans om in de gevangenis te belanden. Geen wonder dat men zich niet graag bekend maakt. Maar dat heeft dus niets met schaamte te maken. Het behandelen van een verslaafde als een zieke en dus ook het verstrekken van gratis drugs kan daarbij zeer behulpzaam zijn. Temeer daar vooral dat laatste, in kombinatie met iets meer dan symbolische straffen, de handel kan stoppen.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline