Discussie: Contigentering
Los bericht bekijken
Oud 9 januari 2007, 17:10   #20
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

Ik zat erop te wachten: de BUB komt met het ultieme argument aandraven... Welnu, er zijn inderdaad verschillen. Daarom dat ik zeg dat de gezondheidszorg zo dicht mogelijk bij de mensen georganiseerd moet worden. Subsidiariteit heeft dat. Met andere woorden er is een zeer grote consensus binnen Vlaanderen over waar het naar toe moet met onze gezondheidszorg, niet voor niets eisen de koepel van openbare en caritas ziekenhuizen een vLaamse gezondheidszorg (2004), niet voor niets pleit de Vlaamse gezondheidsraad bij monde van professor De Maeseneer en professor Annemans voor een Vlaamse gezondheidszorg, enzovoort. Ze zien ook in dat de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië te groot zijn om zo verder te doen. Alle argumenten en cijfers vindt u in mijn boek, misschien krijgt u het wel over uw hart er eentje te kopen. En zijn er dan binnen Vlaanderen geen verschillen? Jawel mar niet van dergelijhke majeure aard. Dan spreekt men over de prevalentie van een ziekte en voor hart en vaatzieketen gerelateerd aan verzadigde vetten en dieet ziet men een schisma tussen de gemeenschappen. Dat heeft een enorme impact want hart en vaatzieketen komen enorm veel voor (nummer één doodsoorzaak in België en de wereld). De verschillen binnen Vlaanderen zijn kleiner maar ze zijn er en daarom dat het goed is dat er op niveau van de LOGO's specifieke noden worden ingevuld naar gelang de regio in Vlaanderen. Dat kan nu al een beetje, graag nog veel meer, maar we hebben de middelen niet want Demotte is daarin niet geïnteresseerd...
Louis Ide is offline