Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2018, 08:17   #47
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik weet wat piloten vroeger verdienden (bvb bij KLM) en wat een piloot nu (bvb bij SN verdient).

Je mag dat bedrag delen door twee.

Groot gelijk dat ze staken. Veel verantwoordelijkheid voor veel te weinig geld.
Verklaar u! Ik kan perfect zeggen hoe het er bij SN aan toe gaat. Niet van horen zeggen maar er vele meerdere jaren bijna dagelijks geweest. Zowel interne als externe keuken. Hoeveel ze vroeger bij KLM verdienden en wat daar de werkdruk was weet ik niet. Maar ik weet wel wat een gemiddelde piloot bij SN verdient en wat hun "zware werkdruk" is. Ook wat hun extra privileges zijn want dat is ook niet min. De meeste piloten hebben ook een groot ego probleem en willen als een Koning behandelt worden. Natuurlijk is er ook de onderlinge rivaliteit en jaloersheid. Piloten die intercontinentaal vliegen verdienen pakken meer dan de veredelde chauffeurs die gewoon hun dagelijkse Europese vluchten op en neer vliegen.

De staking van vandaag draait om 1 ding : centen. Meer en meer willen en ook minder en minder er voor moeten doen. En dat is nog van vroegere Sabena zo aan het gaan. De opleiding is natuurlijk duur maar elke hogere opleiding is nu eenmaal duur. Dus niet extreem duur maar de gewone standaard. Ofwel betalen de ouders het ofwel ga je tijdens je studiejaren allerlei kl*tejobs doen om je studies betaald te krijgen. Ofwel ben je bij de gelukkigen die een studielening kunnen afsluiten en betaal je jaren later deze nog terug.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden