Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2018, 22:26   #410
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ze moeten op z'n minst de normen en waarden respecteren en vervolgens overnemen. Ik denk niet dat u de katholiek moet gaan uithangen in Saoedi-Arabië. U zal snel botsen met de overheid en de islamitische bevolking. Het is beter dat iedereen in zijn eigen biotoop blijft. Waarom moeten islamieten naar het christelijke westen komen? Zij haten ons als de pest, zoals hun profeet hen heeft geleerd. Ongelovigen zijn in hun ogen minderwaardig. De meesten gaan niet akkoord met onze levenswijze, enkel onze sociale voorzieningen zijn voor hen interessant. Hier kunnen zij hun achterlijk gedachtegoed aanhangen en toch profiteren van de Westerse wereld. Hypocrieten.
Waar staat ergens zwart op wit dat iedere burger een zeker aantal "normen en waarden moet respecteren en overnemen"?

En waar lees ik wat die "normen en waarden" inhouden?

In S-A is er geen vrijheid. Geen democratie. Geen godsdienstvrijheid. Geen vrijheid van vereniging.

Bij ons wel.

En daarom kan ik in S-A "de katholiek niet uithangen". Wel kan iedereen "iets" uithangen in ieder land met al die vrijheden. Christen, boeddhist, moslim, hindoeïst... het maakt niet uit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden