Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2006, 14:58   #27
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ploertendoder Bekijk bericht
Ik weet het niet hoor. Iemand een zinnig antwoord?
Libanon heeft de oorlog helemaal niet verklaard aan Israël. Israël heeft ook de oorlog niet verklaard aan Israël. Volgens de Israëlische regering, gesteund door het Israëlische Hooggerechtshof, bestaat er geen oorlogstoestand tussen Israël en Libanon. Dat heeft belangrijke juridische gevolgen, b.v. inzake verzekeringen.

Door het ontbreken van een oorlogstoestand vallen echter de Israëlische bombardementen onder de terroristische aanslagen volgens het internationaal recht.We mogen ook niet vergeten dat Israël, bij zijn eveneens illegale invasie van Libanon in 1982, ook een aantal gijzelaars heeft genomen, die nog steeds niet vrijgelaten zijn.

In dat licht was de operatie van Hezbollah een beperkte operatie, gericht op een uitwisseling van gevangenen en gijzelaars. Het is spijtig dat Israël deze situatie heeft doen escaleren tot een frontale confrontatie. Israël meent dat het voortdurend zijn militaire superioriteit moet bewijzen en op elke uitdaging van zijn machtspositie krachtig moet reageren.

Mijns inziens is dit een foute strategische inschatting, die de machtspositie van Israël eerder ondermijnt dan versterkt. Israël zou veel meer kunnen bereiken met een defensieve strategie naar Chinees model. In de taal van de elementen: Israël gebruikt de strategie van het Vuur, terwijl Hezbollah de superieure strategie van het Water hanteert, geleerd van Sun Tzu via Mao...
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 28 juli 2006 om 15:26.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden