Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2019, 18:52   #33
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
How, rustig Bobby.
Ik ga nu maar 3 keer meer met de vlieger op congé in plaats van 5.

De opmerking van een klein kind weeral.
Ik ga U niet vragen hoe dikwijls dat jij met de vlieger op "congé" gaat want dan weet ik dat gij gaat verliezen of liegen. Je liegt nu al voor we er aan beginnen. In mijn dorp is een waterzuivering gekomen via een rietveld.
Dat het niet werkt naar behoren is echter niet mijn schuld maar wel van gediplomeerden in Brussel. Het nitraat dat gevormd werd in de bovenste wortellaag komt er op het eindpunt uit als nitriet. Nitraat is opneembaar door planten. Nitriet is giftig voor zowel plantengroei als alle waterleven.
En ik weet het dus weerom omdat ikzelf de opmetingen deed.
Ik weet verdomd meer af van de natuur in het hele Demerbekken omdat ik destijds Natuurpunt vertegenwoordigde in dat bekken.
Met de gediplomeerden uit Brussel ben ik rondgetrokken in het gebied om hen op de mogelijkheden te wijzen inzake verbetering van afvalwater en om mijn dorp te vrijwaren van overstromingen. Wat er moest gebeuren is achteraf niet gebeurd. Het moest weer veel geld kosten. Dan kunnen er procentjes van de tafel vallen.
En afwachten maar wat de gevolgen zullen zijn van de opwarming.
De muggen verspreiden nu al op beperkte schaal malaria.
Veel moet er niet gebeuren of we slapen binnenkort allemaal met een muskietennet boven ons bed.
Echte kennis krijg je alleen via het veldwerk.
De steekmug kweken we zelf in vaten onder de aflopen van regenwater.
In de natuur kom je ze niet tegen in water dat stromend is of bevolkt is met andere insectenlarven. Ik weet de vindplaatsen van Vuursalamanders, Vetjes, Bittervoorn en zelfs geïntroduceerde Blauwbandgrondel en Hongaarse Hondsvis. De Grote Modderkruiper werd zelfs gekweekt aan de Universiteit Leuven voor herintroductie. Maar..... ze mochten niet worden uitgezet.
De groene jongens wisten het weer beter. Momenteel is ook deze verdwenen. Wat doen de groen? Betaalde jobkes rondsturen in de natuur om overal orchideën uit te zaaien. En steenmarters beschermen die mensen en kippenhokken de duivel aandoen.
Sorry hoor. Maar daaraan wilde ik niet meer meewerken.
Moet ik verder gaan? Laat de diploma's maar komen om het debat te voeren over de natuur. Maar het gaat de betweters hier zeker vervelen.
Ik weet wel één zaak. Bij de oprichting van het Vlaamse Gewest kreeg ik een dreigtelefoon omdat ik mijn kandidatuur gesteld had.
De Valboungd heeft wel bijna duizend nieuwelingen zonder examen aangeworven die van de echte natuur geen yota afwisten.
Dat is Vlaanderen! En meer is het ook niet. Verkopers en handelaars in jobkes. Mocht ik nog jonger zijn dan nam ik nog éénmaal de vlieger om weg te vliegen zo ver als mogelijk is. En heel zeker niet meer terug te komen.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 maart 2019 om 18:59.
werkman is offline   Met citaat antwoorden