Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2007, 17:54   #23
Doki
Parlementsvoorzitter
 
Doki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 2.058
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Jij wil een politieke politieke dus, een soort KGB die burgers in de gaten houdt en hun ideeën en uitspraken noteert. Op naar de EUSSR...

Ik hoop maar voor jou dat het instrument waar je nu voor pleit, niet ooit in handen van een regering komt die mensen met ideeën als jij wil in de gaten houden en vervolgen.
Het inzetten van undercoveragenten kan je sterk bereglementeren. Wees gerust, ik ben er normaal zeker geen voorstander van en zie er net als jij ook het risico van in, maar ben niet akkoord met Eric dat je die gasten maar gewoon moet laten doen zolang ze niets ergers uitsteken. Het organiseren van evenenmenten die als doel het verspreiden van racistische propaganda hebben komt duidelijk neer op racisme en is dus strafbaar volgens de huidige wet. Ik weet dus niet waar Dewael op doelt met zijn wettelijk kader. Dat kader is er. Het probleem is dat die concerten en vergaderingen veelal doorgaan in privéwoningen en dat de politie niet preventief kan optreden. Als het dat is wat Dewael bedoelt, dat de politie uit preventieve overwegingen mensen zou moeten kunnen verhinderen om samen te komen, dan zijn we inderdaad een heel gevaarlijke richting op aan het gaan. Nee, ze hebben het volste recht om te vergaderen en om een concert te organiseren, maar als op het moment dat dat concert doorgaat racistische praat wordt verkocht, dan wordt het strafbaar. Daarom ben ik dus eerder voor het systematisch gebruik van infiltranten (die de strafbare feiten kunnen vastleggen) dan voor het uitbreiden van de wet naar het preventief verbieden van vergaderingen en concerten.

Laatst gewijzigd door Doki : 10 maart 2007 om 17:56.
Doki is offline   Met citaat antwoorden