Los bericht bekijken
Oud 9 oktober 2019, 10:04   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat zal betaald worden met de btw-opbrengsten van Duitsers, Walen, Fransen, Nederlanders en Vlamingen die graag tanken in Luxemburg als ze daar in de buurt moeten passeren.

Er is in de aanbieding van diensten altijd ergens een kantelmoment waarop het goedkoper wordt om met forfaitaire bedragen te werken. En dat moment wordt natuurlijk sneller bereikt als a) je de maatschappelijke voordelen mee in rekening kan nemen, en b) de overheid geen diepzee-staatsschulden heeft.

Blijft nog de vraag: wie moet dan via de belastingen betalen?
De mensen van Bachten de Kuupe die buiten De Panne geen trein kunnen nemen, of slechts twee maal per dag een bus? Moeten die mee betalen voor Antwerpen en Brussel?

En goesting om te betalen? Moet ik goesting hebben om te betalen, als ik meer bussen zie rondrijden met 1 of 2 mensen op ?

Ik betaal nu 50 euro per jaar voor De Lijn, als oude man.
Och, 't kan zijn dat ik goedkoper zou uitkomen, mocht ik per rit betalen. Maar ik heb nu geen zorgen: opstappen en wegwezen (voor mij voornamelijk dan de kusttram ..)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden