Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2004, 18:13   #64
chiquillo
Partijlid
 
chiquillo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
maar individualisme is een sterke menselijke eigenschap
Er is positief individualisme (vb. de drang naar zelfontplooiing) en negatief individualisme (vb. egoisme). Een fascist ondersteunt de eerste soort, en verbiedt de tweede soort.
tja, waar en wie trekt de grens tussen bijde?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
door vrije associatie van individuen kan men gezamelijke belangen bereiken.
Maardoor schaadt je weer vaak ander individuen.
bijvoorbeeld?

trouwens door iedereen op basis van zen kleureke bij elkaar te bundelen schaad je de vrijheid van alle individuen, nog wel een pakske erger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
maar wat zorgt voor die eendracht? een leider die de rest zijn wil opdringt?
Een gezamelijke bloedband, een gezamelijke cultuur, een gezamelijke geschiedenis, een gezamelijke taal, ... Dit zijn dingen die mensen van nature verbondenheid geven. Als men dan van kindsbeen leert samenwerken met anderen (door middel van jeugdbewegingen bijvoorbeeld), kan men verder eendracht kweken.
bloedband, mijn bloed verschilt niet met iemand uit congo of china of, ...
der is maar één gezamelijke wereld cultuur waar iedereen wel een beetje zijn eigen variant op heeft het is net die diversiteit die mensen boeiend maakt voor andere mensen.
een gezamelijke geschiedenis? die van mij is begonnen op de dag dat ik geboren werd, de rest hebben ze mij der op school ingeramd.
en taal is iets aangeleerd.
niks natuurlijke verbondenheid, dikke zever is da!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
De meeste sociaal darwinisten geloven niet eens in klassen. We geloven dat rassen moeten gescheiden worden, opdat ieder zijn eigen weg kan opgaan, ZONDER dat de ene de andere moet overheersen of zelfs vernietigen. En er is inderdaad een natuurlijke selectie tussen individuen. Ik vind het mensonterend en onnatuurlijk om deze selectie te ontkennen en tegen te werken. Dat werkt slechts ongelijkrechtigheid, overbevolking en degeneratie in de hand.
het scheiden van rassen is onnatuurlijk!!! meer nog het is net dat wat degeneratie in de hand werkt, mischien moet je maar gewoon eens bij het echt darwinisme gaan kijken.

Trouwens telkens waneer culturen of etnische groepen met elkaar in de clinch gingen zaten er wel nationalistiche of rasistische stokers achter, mensen van uw strekking.

u gelooft niet in klassen? ik niet in rassen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Extreem-rechts doet er nog een schepje boven op door er zuiver biologische kenmerken aan toe te voegen. Denk maar aan hun theorien over een zuiver en sterk arisch ras!
Dit heeft niets te maken met extreem rechts, maar is een denkwijze uit de eerste helft van de 20ste eeuw die in alle blanke landen aanvaard was. Het is onzin omdit met een bepaalde politieke strekking te linken. In de periode waarover we spreken, hadden de 'democratische' VS bijvoorbeeld hun geseggregeerde maatschappij, waar zwarten duidelijk als minderwaardig werden behandeld.
en dat vind u goed neem ik aan? uw politieke voorgangers van de NSDAP gingen zelfs nog een stapje verder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Het is de verheerlijking van het recht van de sterkste en de wetten van de jungle.
Het is de verheerlijking van de natuur en de natuurlijke wijze van leven. Het recht van de sterkste is hier maar een marginaal onderdeel uit. De symbiotische levenswijze tussen sommige soorten, en de groepshierarchie bij dieren in groep zijn veel belangrijker voorbeelden.

Het negeren van deze levenswijze, is een totaal gebrek aan respect tov de natuur en zal de mens uiteindelijk duur te staan komen.
uw oplossingen verwezelijken ook.
respect voor de natuur wil in de eerste plaats ook zeggen respect voor de mens als geheel en als individu. Jou idiologie is een uiting van complete minachting voor de mens (is dom, niet capabel om te besturen, ...).
__________________
‘Waar gezag is kan geen vrijheid zijn’
chiquillo is offline