Discussie: Natuurlijke rechten
Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2004, 22:25   #76
@lpha
Parlementsvoorzitter
 
@lpha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 november 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 2.356
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
En ik ben zeker bereid te luisteren naar iemand die een realistisch systeem tussen basisdemocratie en technocratie in kan bedenken.
Ik begrijp werkelijk het probleem niet dat U heeft met basisdemocratie.
In een basisdemocratie nemen ook de bekwaamsten het initiatief in de besluitvorming. Het verschil is alleen dat ze niet op eigen houtje kunnen handelen en steeds de goedkeuring nodig hebben van diegenen die ze vertegenwoordigen en desgevallends uit hun functie kunnen ontzet worden. Bovendien biedt dit de mogelijkheid aan de burger zelf ideeen te lanceren.
Basisdemocratie wordt al sinds mensenheugenis toegepast in het verenigingsleven. En met succes gelet op het rijk vereningsleven dat vlaanderen kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Ik zou zeggen, doe een beetje reseach omtrent de essentie van Sociaal Darwinisme. Begin bijvoorbeeld eens bij de werken van Herbert Spencer ( http://socserv2.socsci.mcmaster.ca/~.../3ll3/spencer/ )
Ik heb niet gans die tekst gelezen wegens het gedachtengoed van deze brave man dat me kippevel bezorgt.
Ik deed wel een beetje research naar de figuur van Spencer. Mijn besluit is dat ik het bij het rechte eind had bij het begin van deze discussie.
Jij gelooft niet in klassen, rassen, enz.. Spencer deed dat wel!
@lpha is offline