Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2011, 19:58   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door henke54 Bekijk bericht
waarom?...als er niks bord staat,heeft de bestuurder op de doorlopende baan voorrang...simpel...
Nu nog weten wie de doorlopende baan heeft bij een Y...

Citaat:
naargelang ...als er geen duidelijkheid/logica van 'zijbaan t.o.v.hoofdweg' is ; borden plaatsen
OK

Citaat:
ok...(groene tekst is door mij toegevoegt...doch misschien 'vatbaar voor verbetering') :
Ik denk het ook...

Citaat:
Als men weet, dat er een zijweg nadert, zoveel te beter, doch, ben je het met me eens ,dat er veel te veel borden staan(borden-jungle), die juist het tegenovergestelde van veilig maken? Of niet? ...
Natuurlijk, maar dat is ook omdat de wegbeheerder de strikte plaatsingsvoorwaarden van die borden niet naleeft, de link heb ik al gegeven.
De wegbeheerder moet natuurlijk het beste compomis zoeken, veiligheid gaat voor.

Als de B15 kan misleiden moet men een andere oplossing zoeken.
Citaat:
8.8. Verkeersbord B15. Voorrang.

3° Het verkeersbord B15 moet niet geplaatst worden :
a) indien het verkeersbord B1 of B5 op een pad of een aardeweg geplaatst is;
b) indien zijn plaatsing wegens de bijzondere plaatsgesteldheid de bestuurders kan misleiden omtrent de voorrangsregels aan het volgende kruispunt.
...
Citaat:
Bovendien kan men 'stellen', dat als men die 'veiligheids-logica'(waarschuwen bij naderen zijweg, met een B15 bord) volgt,dat men bij elke op/afrit(zijweg) van elk huis/fabriek/winkel/etc. ook een waarschuwingsbord op de weg kan plaatsen , om toch maar 'veilig te spelen'
Neen, want die bestuurders bevinden zich niet op een (openbare) rijbaan, daarbij zijn afritten vanuit huizen fabrieken en winkels (parking) duidelijk te verwachten zonder dat men daar de afrit zelf ziet; dus daar past men sowieso zijn snelheid en alertheid wat aan. Daarbij liggen de max limieten daar sowieso al lager 50 of 70 kmh.

En dat is heel wat anders als een T-zijweg - volledig buiten de bebouwde kom die men aan hogere snelheden nadert - die men helemaal niet ziet wegens plantengroei of eender wat natuurlijke groei.

Gaat gij op je gemak voertuigen beginnen inhalen (90 kmh, 16 meter-camion aan 65 kmh) als je nergens weet waar dat er een T-kpt de hoofdweg uitkomt aan de linkerkant van de hoofdweg, dus aan het inhaalvak ? (nergens geen huis/fabriek/winkel/etc. te zien)

Hoeveel voertuigen rijden er de hoofdbaan niet op en hun haastige bestuurders kijken enkel naar het verkeer van linkskomend en niet naar het mogelijk inhaalverkeer van rechts komend ? "Oeps, daar komt een auto plots uit het (mais)veld... en ik ben al aan´t inhalen..."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2011 om 20:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden