Los bericht bekijken
Oud 11 november 2017, 14:21   #6
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Bron De Tijd

Ik weet nog dat ik hier voor de bankencrisis meer dan tien jaar geleden al op wees, vooral wanneer het om de bankensector ging. Elk jaar moest het winstpercentage met 25% omhoog. Ik wees op het gevaar van macht in de markt en forummers als Adrian Hailey maakten me uit voor dom en beweerden dat zoiets niet bestond en antwoorden me met linken naar uitleg over marginale kosten theorieën ed. Wel, er blijkt wel een probleem te zijn met macht in de markt en hoewel het grootst en duidelijkst bij de internetplatvormen, situeert het zich overal. Men kan ook niet meer beweren dat het aan de overheden ligt of aan cronycapitalism, want waar dit fenomeen zich het sterkst voor doet, heeft de overheid het minst in de pap te brokken en holt ze achter de feiten aan.

De grote machtige multinationals zijn de hele westerse middenklasse richting armoede aan het duwen. De goedkoopheid van de goederen weegt al lang niet meer op tegen de dalende of stagnerende lonen. Enkel wie steelt of erft kan nog mee.



The Rise of Market Power and the Macroeconomic Implications (pdf)
Hoezo geen cronycapitalism?
Het is net de roverij door de Commies, die kleinschaligheid (lees: concurrentie en begin van-) onrendabel maakte, en zo deed verdwijnen.
Het is niet "de markt" (lees: de consument) die besloot klant te worden van "groten", maar werd genoopt / gedwongen.
Dat steeds verder samen fusioneren tot groter, volgde gewoon de centraliseringstrend bij de Commies - overheden.
Om die reden: het laatste was en is de oorzaak van het eerste.
Kijk naar al de namen, die keuze suggereren, maar waarachter eenzelfde zit, die vaak zelfs onbekend klinkt.
Zelfde als heel onze regenboog Commie Coalities en Committees. Duizend namen maar ze roeren allen met hetzelfde merk lepel in de pot van daden.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden