Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2019, 01:18   #28
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dus de bewegwijzering zal uitsluitend in het Nederlands gebeuren naar het winkelcentrum dat uitgerekend een anderstalige naam draagt : The Leaf Shopping Ternat. Ben ik werkelijk de enige die een luide lach niet kan onderdrukken bij het lezen van dergelijke volslagen onzin ?

Voor het overige is de oplossing heel erg eenvoudig voor het onmetelijk probleem dat in de openingspost en in het filmpje van de link wordt beschreven : maak een wet die het spreken van en het gebruik van andere talen op eender welke plaats en in eender welke omstandigheid in het Nederlandstalig deel van België volkomen verbiedt, op straffe van zware boeten en gevangenisstraf of strafkamp. U hebt als Nederlandstaligen uiteraard de meerderheid in uw Vlaams parlement, dus dat is zo gepiept : u hebt daarvoor helemaal geen onafhankelijkheid nodig.

En laat het strikt gebruik van uitsluitend het Nederlands controleren door uw nieuw in te stellen alom aanwezige Taalpolitie, die meteen elkeen zwaar kan aanpakken die het aandurft een letter af te wijken van perfect Nederlands, of met een tongval spreekt die niet pluis en alsdan ook volkomen onwettig is.

Het zal rap gedaan zijn met het ras-onzuiver taalgebruik in uw winkelcentra en elders, te beginnen met het gevangen zetten en zo nodig vierendelen van iedereen die de naam van het winkelcentrum in Ternat durft uitspreken.
Zie mijn onderschrift.
Verder, schouder ophalen: "trêve des confiseurs..." (bij de Witte is 't wel een meer serieuze mentale afwijking.)
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden