Los bericht bekijken
Oud 30 september 2009, 14:45   #30
Egmond Codfried
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 april 2009
Berichten: 4.566
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogge Bekijk bericht
U hoeft mij zo niet toe te spreken.

De wapens van zowel Corsica als Sardinië, zoals zij vandaag nog op de respectievelijke vlaggen afgebeeld worden, werden ingevoerd in de 11e eeuw, toen de beide eilanden deel werden van de Kroon van Aragon. De morenhoofden verwijzen naar Moorse emirs die kort voordien door de Aragonese koning verslagen werden. In die zin staan de hoofden voor de onderworpen vijand.



[Christoph Jamnitzer (1563-1618)(1602). Goud, zilver en kristallen Mohrenkopfpokal, welke bij hoogadellijke huwelijken werd gebruikt.]



[Heraldische Moren: zijn dit slachtoffers?]



[Is deze Moor een slachtoffer? The Drake Jewel toont een zwarte vorst wiens profiel dat van een witte vrouw overheerst: zwarte suprematie. Elizabeth I aan de binnenkant wordt beschreven als 'dark' en haar moeder Anna Boleyn als 'very dark, with black eyes and dark hair.']



[Een gewitte Sir Drake met zijn Drake Jewel aan de gordel]



[Sir Francis Drake]


Je bent niet de eerste en enige die dit zegt. Dit gaat door voor wetenschap in Europa.

Stel, jij hebt al een poosje ruzie met Pietje. Op een dag geef je hem (de Moor) een goed 'afgedonderd pakslaag' zoals men dat in Suriname zegt.
Vervolgens, om hem (de Moor) dat goed in te peperen, ga je zijn kop in goud laten maken, te gebruiken bij hoge adellijke huwelijken.
Maar dan is de vernedering niet genoeg: je gaat hem (De Moor) midden in de geboortescene van Jezus plaatsen, prachtig gekleed en met goud in zijn hand.
Maar dan nog niet genoeg vernederd ga je sieraden laten maken met zijn (De Moor) beeltenis die je overal draagt en je ook trots mee laat afbeelden.

Dat is hoe jij Rogge afrekent met je aartsvijand?

De Moor in de westerse kunst kan alleen en ook heel gemakkelijk begrepen worden als men ALLE MOORTYPEN in ogenschouw neemt. Van mijn kant heb ik ook in deze draad een variatie aan Moren getoond om je daarbij te helpen. Maar het enige wat ik bespeur is een soort grote ijver om alles wat ik zeg te ontkennen. Dat is het gevolg van de indoctrinatie door onderwijs en media waar jij je niet van bewust ben als Belg, maar waar ik als buitenstander wel doorheen prik. Witte suprematie is een factor, denken, geloven, menen te weten dat je beter bent dan zwarten en moslims, bv. Als jij Suriname bezoekt zullen je ook dingen opvallen die de mensen daar niet zien, omdat ze niet is geleerd daarop te letten.

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 30 september 2009 om 15:04.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden