Los bericht bekijken
Oud 7 mei 2017, 08:34   #38
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ga niet ontkennen dat er ook bij 'de vrijzinnigen' af en toe machtsmisbruiken zijn en de foute mensen op de foute plaatsen zitten. Maar in verhouding toch nog een stuk minder en met minder maatschappelijke invloed dan bij 'de katholieken'.

Ik nodig Mevrouw Van Hecke uit om met bewijs te komen om haar beweringen te staven. Zoniet zijn het allemaal kapsalonroddels, een dame met haar functies onwaardig.

Overigens zijn vrijzinnigen en 'logebroeders' absoluut geen synoniemen van elkaar. 95 % van de mensen die zich vrijzinnig noemen hebben niets met 'de loge' te maken ! Anderzijds zijn zelfs niet alle maçonniers strikt genomen vrijzinnig, er zijn immers ook tal van 'reguliere deïsten' ingetreden. Bewijst nog maar eens dat Van Hecke daar allemaal geen fluit van afweet.

Wat De Paepe betreft: zij werd wel degelijk geruggensteund door KUL middens, ik kom uit het academische wereld en weet - in alle onbescheidenheid - dus waarover ik spreek.

Naar mijn mening, zoals ook reeds door iemand anders geopperd werd, reageerde zij niet goed op de malaise rond seksueel machtsmisbruik binnen de faculteit L&W en ook enkele andere dossiers pakte ze niet goed aan.

Haar privéomstandigheden zijn erg voor haar, maar ik zeg altijd: 'life is a bitch'. Iedereen heeft weleens 'omstandigheden'. Dat kan tijdelijk invloed hebben op haar functioneren, maar geenszins haar hele termijn van vier jaren.
Klopt,

overigens is er ook nog een verschil met atheisten.

ik heb als atheist geen enkele band met de vrijzinnigheid, en zeker niet met de loge. Dat is helemaal een anachronisme.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden