Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 25 april 2007, 19:12   #54
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik weet niet of er zoveel heibel is gemaakt door de internationale gemeenschap toen Tsjecho-Slovakijke verdween?
Heu, dat is toch iets anders?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Men dient inderdaad niet lichtvoetig om te springen met hoofdstedelijke functies. Brussel is historisch gegroeid als de hoofdstad van Vlaanderen en is er in alle opzichten ook mee verweven (veel meer dan met Wallonië overigens). De scheiding tussen Brussel en Vlaanderen is voor beiden nefast. Indien de Vlamingen deze scheiding tot staatsscheiding gaan betonneren betekent dat een zwaar verlies voor de Vlaamse natie.
Nu vraag ik u hoeveel mensen er waren die voor 1830 zouden gezegd hebben dat Brussel de hoofdstad van Vlaanderen was? wtf:Ken jij een oude kaart die dat zo aanduidt?
Als u zegt dat de scheiding voor beiden nefast is, wordt het dus een koppigheidsspel. Ik vraag me af hoeveel mensen als jij en Pelgrim daarvoor willen betalen?
Wat zouden jullie vinden van deze deal als je die zou aangeboden worden : Brussel integraal onderdeel van Vlaanderen, maar heel Halle Vilvoorde tweetalig?
Citaat:
Geen enkele van de opgenoemde steden kan de rol van brussel over nemen. Noch economisch, noch cultureel, noch sociologisch, noch psychologisch.
En Brussel kan dat wel of wat?
Stel dat Brussel hoofdstad van de Republiek Vlaanderen wordt met als enige officiële taal het Nederlands.
Hoe ga jij aan bijvoorbeeld de Japanse ambassadeur uitleggen dat hij best Nederlands leert want dat is hier de voertaal, maar wil hij overleven, aan een broodje geraken, met een politieagent spreken of in het ziekenhuis behandeld worden, dat hij wel echt Frans moet kennen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline