Discussie: Brussel opgegeven ?
Los bericht bekijken
Oud 26 april 2007, 06:43   #57
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
"X,Y of Z", ik hoop dat je beseft dat je het hebt over de keuze van hoofdstad, en over de diepgaande sociologische én psychologische impact daarvan op Vlaanderen? Geen enkele van de opgenoemde steden kan de rol van brussel over nemen. Noch economisch, noch cultureel, noch sociologisch, noch psychologisch.
Diepgaand? Waarom? Ik denk dat de meeste mensen er geen @#{ç om geven waar de hoofdstad is hoor, er zijn genoeg landen die die verplaatsen zonder problemen.

Die steden kunnen dat trouwens wel, een hoofdstad hoef tniet het grootste in alles te zijn, je kan het zelf opsplitsen (politiek, administratief,...)


Citaat:
Bovendien, ik vroeg heel concreet. '..., ... of ...' is niet heel concreet, heel concreet betekent:
- stad
- adres
- gebouw met faciliteiten
- bereikbaarheid

Het huidige Vlaams Parlement is bijzonder geschikt. Ik ben er enkele uren geleden nog geweest.
Nochtans is het gevestigd in een stad die slechter bereikbaar is dan al de andere opgesomt, hogere criminaliteit en nog een hele reeks andere nadelen niet de minste dat 90-95% van de mensen die er wonen geen vlamingen zijn.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 26 april 2007 om 07:11.
k9 is offline