Los bericht bekijken
Oud 11 september 2003, 10:25   #84
Xenon
Parlementsvoorzitter
 
Xenon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2002
Berichten: 2.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trol
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Acht dat is zever... een nederlandstalig folder waar voor informatie paar dingen ook in het frans zijn.. goeie wil van opstellers word bestraft met een rechtzaak..
Goede wil?! Dat er nog Brusselse bugemeesters dromen van een "très grand Bruxelles" is een droevige zaak.

Citaat:
pukkelpop: Nederlands (beetje) vooral ENGELS zelf wat frans gezien
Dour : nederlands,frans,engels

Dat mag allemaal niet?
Wat is de relevantie hiervan in deze discussie? Zijn Pukkelpop en Dour soms overheidsinitiatieven?

Dat zijn tenminste zaken met een groot aanzien. Veel volk. En die betalen etc.. waar ook de stad / dorp aan meewerkt..
Dus als ik persoonlijk een folder maak (van iets dat ik organiseer) in het frans en verspreid in vlaanderen mag het wel? Ge moet dus geen verschil maken tussen iets privé en of het gesteund word door een overheid..
Citaat:
zure pruimen dat kan ik erop zeggen....
Dat je argumentatie zeer beperkt is, weten we al langer.
De uwe is beter: Geen frans . (punt dus)

Citaat:
Zoveel mogelijk talen.. neen nen tjech of wat dan ook heeft niet te jammeren.. IN BELGIE is het Nederlands, Frans, Duits..
Wist u dat er ondertussen al staatshervormingen zijn doorgevoerd? Kan uw verkalkte brein soms niet vatten dat uw dierbaar België is opgedeeld in 4 taalgebieden (warvan er maar 1 tweetalig is)?

Dank voor u vriendelijkheid t.o.v. mijn brein. Ja mijn dierbaar vaderland is opgedeeld is zones. Taalgebieden dus. HET DOEL daarvan was toch de bescherming van de taal niet? Officieele documenten in die taal daar..
Als iemand (BEPERKTE!) zaken ook nog in het frans bij op de folder (waar alle informatie zeker in het nederlands te vinden is!! ) dan is dat geen misdaat of overtreding van die wet. Nogmaals of er nu medewerking is van die brusselse regering (of wat dan ook) of niet..


Citaat:
En ja.. hier word ge aan de hand van de taal in een hok geduwd maar algemeen is het NEDERLANDS,FRANS en DUITS. Dus van mijn part alles in die 3 talen.. borden langs de weg ook.. zodat nen waal die de kas aan de kust wil speizen de weg vind naar de zee..
Ieder zijn overtuiging, maar in een democratische rechtsstaat is het de wet die geldt (in dit geval de taalwetten).
Wel daar sta je dan hé.. en maar mompelen van ieder zijn overtuiging.. en maar verschuilen achter de wet.. triest..
Zucht, hoe de wet volgens jou zou moeten zijn is in deze discussie totaal irrelevant.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden