Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2019, 10:23   #496
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Nee het is gewoon belachelijk om de Model S/3 te gaan vergelijken met (pseudo)-sportvarianten van de gewone productiemerken, enkel om een punt te maken wat betreft pk en koppel. Daar dienen die Model S/3 domweg niet voor.

Voor verplaatsingen van punt A naar punt B voldoen die meer dan ruimschoots en kunnen ze echt wel meer dan tussen vrachtwagens hangen (dat punt proberen te maken is ook gewoonweg idioot en van hetzelfde kaliber als Tesla ophemelen op basis van pk en koppel) en kunnen ze stevige concurrenten zijn voor de traditionele premium merken.

Als je kiest voor de M-reeksen, de AMG-reeksen, de RS-reeksen, de Abarth-reeksen en weet ik veel welke varianten , dan kies je niet alleen een wagen om van A naar B te gaan, dan kies je ook voor sportiviteit en race-karakteristieken (en dat is niet hetzelfde als drag-karakteristieken). Dat die modellen Tesla afdrogen op hun eigen domein, is pure logica; die tijden op Laguna Seca (of Nurburg for that matter) zijn dus niet verwonderlijk. Die modellen daarentegen op drag-karakteristieken gaan vergelijken en op basis daarvan willen beweren dat Tesla die wagens verslaat, is pure onnozelheid. Ideaal fundi-gedrag, maar verder even pointless als stellen dat je met Tesla alleen snel aan een groen licht weg bent en verder tussen vrachtwagens moet gaan hangen.

Als je Tesla werkelijk op zijn drag-performance wil gaan price-benchmarken, dan kom je in de tuning-categorie terecht, waar ze om het even wat opvoeren tot idioot hoge pk's en koppels.
Pointless maar de realiteit.

Ik maak jaarlijks zo een 50.000km op de Duitse autobahn, ik heb nog nooit een Tesla links van me gezien, altijd rechts, altijd aan +/- vrachtwagen snelheden.

Ze moeten daar niet hangen, ze doen het wel ondanks hun groot vermogen maar met hun beperkt bereik.

Terwijl al de rest van het sportieve segment me wel degelijk links voorbij flitst.
dpg is offline   Met citaat antwoorden