Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2011, 10:33   #16
Renesse
Minister-President
 
Renesse's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Nee Paul, dat mag je niet opmaken uit mijn vraag. Het is een informatieve vraag, Tielt is ver van mijn bed en weten over welke straten het gaat zou me helpen een geïnformeerde mening te vormen.
Ik kom vaak in Tielt...
Klik hier

De Markt werd afgesloten voor het autoverkeer. Concreet: tussen de Bruggestraat en Nieuwstraat kan je niet met de wagen (en van die twee straten ook niet naar de Tramstraat). Je kan wel van de Nieuwstraat naar de Sint-Jansstraat en de Hoogstraat.

Zie ook de vele eenrichtingsstraten. Doe maar eens de test. Probeer eens als je van Wingene komt te parkeren op het Rameplein, wat een veelgebruikte parking is voor de Kortrijkstraat die de belangrijkste winkelstraat is. Vroeger was dat Bruggestraat -> Markt -> Nieuwstraat -> Rameplein. Tegenwoordig is dat Bruggestraat -> Ieperstraat -> Sint-Michielsstraat -> Kortrijkstraat -> Rameplein, wat een enorme wegomleiding is. Ofwel Ringlaan -> Sint-Jansstraat -> Tramstraat -> Pontweg -> Sint-Jansstraat (Ah ja, want een stuk eenrichtingsstraat) -> Markt -> Nieuwstraat -> Rameplein.

De Markt was de levensader van Tielt: als je die doorknipte, was er automatisch minder doorvoer naar het Rameplein en de Kortrijkstraat (twee economisch erg belangrijke punten) en kun je van het Z-O van het centrum van Tielt niet meer naar het ziekenhuis. Er is al minstens één bakker failliet gegaan in de Hoogstraat. Je moet echt eens twee willekeurige punten proberen te verbinden in Tielt en je staat ervan versteld hoe vaak je op de Markt uitkomt. Probeer het eens met een routeplanner, die zijn nog niet aangepast.

Neen, de Markt afsluiten onder impuls van de groene jongens was het stomste wat men kon doen. De burgemeester is ook fin de carriere, die wordt binnenkort opgevolgd door zijn eerste schepen, dus die didn't give a fuck...
__________________
Renesse is offline   Met citaat antwoorden