Los bericht bekijken
Oud 27 oktober 2009, 15:28   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Beste illwill,

Geen enkel mens met gezond verstand tolereert zulk gedrag, ook de meeste allochtonen niet, maar ik heb een vermoeden dat u zich daar weinig van aantrekt en het deels ook de schuld van elke andere allochtoon vindt.

Nu, waar ik u wil op duiden is, dat u door uw discriminerende uitspraken uw medelander absoluut niet helpt, u zorgt voor "voor" en "tegen" standers in een debat waarbij er geen voorstanders van zo'n gedrag mogen bestaan. Dat is hetgeen mensen met weinig maatschappelijk en sociaal inzicht veroorzaken in actuele discussies. In plaats van het debat in een gevecht te herleiden kan u objectief de daad beoordelen ongeacht de afkomst of schoenkleur van de dader. Ik kan u garanderen dat iedereen het met u eens zal zijn.

Verder wil ik u aanraden, als u dan toch "de buik er vol van hebt", om dan ook de armen uit de mouwen te steken en daadwerkelijk actief mee te helpen aan een betere samenleving. Mogelijk zal dat 1) u helpen het probleem beter te begrijpen 2) uw medelander bescherming tegen eventuele herhaling en 3) uw standpunt staven in dergelijke discussies.

dank u

mijn persoonlijke mening? Die gasten vastbinden aan elkaar en voor die tram gooien. Zou ik dat echt kunnen? Ja! (zonder verpinken) Ben ik daarom racist? absoluut niet. Het is geen kwestie van rassenhaat, maar een absolute grondige haat tegen zo'n jeugdcriminelen.
Toch niet, ik vind het helemaal niet de schuld van de mede allochtonen. Zoals ik al zei, ik behoor zelf tot deze groep
Wat ik wel durf zeggen is dat onder de allochtonen de moslims het sterkst hierin zijn vertegenwoordigd en dat deze gemeenschap zichzelf blindelings beschermd. Voorbeeld: enkele weken de moeder die naar het politiekantoor ging om haar zoon te gaan halen. Zij vind dus dat haar zoon onschuldig is terwijl hij criminele feiten heeft gepleegd. Zij trommeld dan nog een hoop ammokmakers op om mee te gaan. Tja, idd, dan is het ook haar schuld dat haar zoon zeker deze weg van criminaliteit zal blijven volgen. Ook daar kan ik niets aan doen.

Wat heb ik al gezegd dat discriminerend is?

Ik kan idd enkel de daad veroordelen, maar ik doe dit bewust niet omdat het gewoon een feit is dat de allochtonen een te groot aandeel opeist in de hoop van criminele feiten. Als dit een feit is...geef dan eens 1 reden waarom ik dit niet mag zeggen of waarom dit discriminerend is.
Andere reden is, dat de politiek hier niets tegen wil doen en aan ons vraagt om met deze mensen samen te wonen. Dat zullen we wel doen, maar enkel en alleen als men deze vrachtwagen met rotte appels van de straten haalt.

Daar is het voor mij al te laat voor. Ze hebben mij weggejaagd van een plaats waar ik graag woonde. Ik heb geprobeerd ermee samen te leven maar ze hebben van mij geprofiteerd. Ik heb geprobeerd hen werk te geven, maar ze hebben er misbruik van gemaakt. Ik durf nog te zeggen dat het misschien toevallig dus allochtonen waren...tja, maar je kan niet van mij verwachten om mijn eigen toekomst op het spel te zetten voor de zoveelste keer.
de burger kan niets doen aan deze criminelen. Dat zijn mooie woordjes...werken aan een mooie samenleving...vriendelijk zijn voor mekaar...dat is allemaal politiek praat. In de praktijk heb je jongeren zoals deze die je op je moel kloppen indien je er iets tegen zegt of te lang naar ze kijkt. Zij hebben het schijt aan vriendelijk zijn. Dat is de praktijk, en mooie praatjes gaan niet helpen. Jammer genoeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden