Los bericht bekijken
Oud 12 november 2010, 18:17   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Ik ga een vb geven, de trajectcontrole op de E17 gaat over een traject van 1,9 km en kost al + 800.000 € of 400.000 €/km. Zet men 10 flitspalen �* 40.000 € achter mekaar over 1 km heeft men quasi hetzelfde effect.

Probleem is wel hoemeer zich de bestuurders aan de snelheid daar houden hoe minder boetegeld, met elke 100 m een flitspaal gaat de (bruto) boeteopbrengst wslk fel naar beneden of zelfs negatief rendement....

Maar aangezien afritten veel verder uit mekaar liggen kunnen we er ook 6 km trajectcontrole van maken om het gemakkelijk te maken, kost dus > 3 x minder per km traject als op de E17.

Rekenkundig/hypothetisch vb.:
- de trajectcontrole vindt nu plaats over 6 km, limiet 120 kmh (prijs ook + 800.000 €)

a. bij het begin van de trajectcontrole geraak ik geblokkeerd achter een vrachtwagen op het rechtervak,
en rij gedurende 2 minuten tegen een snelheid van 90 km/h, hetzij 30 km/h minder dan toegestaan
(waarbij ik 3 km afleg).

Daarna is natuurlijk over een ver bereik de linkerstrook voldoende vrij om eens goed het gaspedaal in te trappen (ik beschik over een krachtige wagen)

b. daarna rij ik gedurende 1 minuut tegen een snelheid van 180 km/h, hetzij 60 km/h sneller dan toegestaan (waarbij ik 3 km afleg).

Mijn gemiddelde snelheid bedraagt 6 km x 60 / 3 = 120 km/h.

Ik heb volgens de trajectcontrole (als 120 km/h toegestaan is) dus niet sneller dan toegestaan gereden, niettegenstaande ik gedurende de helft van het traject tegen 180 km/h gereden heb.

Een gemiddelde is maar waard wat het waard is. Een trajectcontrole dus ook.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2010 om 18:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden