Los bericht bekijken
Oud 25 april 2011, 22:04   #25
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.140
Standaard

Ik vind nog altijd dat Khadafi een dief is, maar nu het Westen en Saudi's samenspannen om de Libische olie onder elkaar te verdelen, hoop ik wel dat Khadafi het haalt. Als hij het haalt, dan zal hij zeker zijn buitenlandse politiek veranderen en opnieuw radicaal anti-westers en revolutionair worden.
Beter Khadafi dan een nieuw Saudi Arabië.
En de westerse politiek is zo hemeltergend hypocriet, over Bahrein zeggen ze niets, maar Khadafi moet weg. In feite worden ze minder hypocriet en geven ze gewoon toe dat ze Khadafi weg willen, VN resolutie of geen VN resolutie. Het zelfde aloude kolonialistische verhaal dus. Het humanistische vernislaagje is altijd dun, dat was al zo sinds Leopold II Congo ging bevriojden van "de slavenhandel".
Maar in feite maken ze van een man die gewoon een ordinaire dictator was geworden opnieuw een Arabische held en vrijheidsstrijder. Ik denk dat Khadafi nu het moment van z'n leven beleeft, je ziet dat hij in z'n element is. Of hij het haalt of niet, nu gaat hij de geschiedenisboeken in als een held die tegen imperialistische grootmachten heeft gevochten.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 april 2011 om 22:08.
tomm is offline