Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2018, 11:39   #178
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik ben vorig jaar helaas met zo'n bedrijf in aanraking gekomen. Ik had een contract met dat bedrijf voor de levering van diensten. Een groot gedeelte is nog niet betaald. Momenteel zit dat bij de rechtbank.
Vorig jaar was er een kok uit Brugge zaakvoerder bij dat bedrijf. Die heeft ondertussen bedankt voor de eer. Ondertussen is een huisvrouw uit Tsjechië zaakvoerder volgens het Belgisch Staatsblad. Op de maatschappelijke zetel vind je enkel een postbus, zelfs geen deurbel. Er gaat een Tsjechische raar opkijken als binnenkort deurwaarder aan haar deur staat. Als er geen activiteit op de maatschappelijke zetel is gaat die immers naar het adres van de zaakvoerder. Haar boeltje zal opgeschreven worden, na een eventuele opening van het slot!
Het is overduidelijk dat de zaakvoerders niets met het bedrijf te maken hebben, enkel stroman. Ze zullen wel iets gekregen hebben voor hun handtekening.
Ik ken die scenario's.

Jaren geleden kreeg ik eens een brief en dat was opgemaakt als een vraag naar beroepsinformatie van de gouden gids. Heel handig gedaan. Je moest een kruisje zetten naast je activiteiten en terug sturen. Meer niet.
Wat later kreeg ik een factuur van 1000€ voor zogenaamd een advertentie in Zwitserland en dat zou wekelijks herhaald worden voor 1000€ per keer.

De rijkswacht heeft zich daarmee bezig gehouden en dat was afkomstig uit een vluchthuis uit Duitsland.
Die versturen er honderden per dag.
Pure oplichting maar in die brief stond handig ergens een nr en dat maakte er een bestelbon van.

Hun systeem was om in de klanten leveranciers bestanden te geraken van bv openbare bedrijven en dergelijke. Die werken nu eenmaal zo. Van zodra je daar in geraakt worden de facturen betaald zonder dat er nog gekeken word wat of wie dat is. En blijkbaar zaten er al veel te betalen o.a. rusthuizen, ziekenhuizen, OCMW, En vele anderen.

Ze zijn niet opgepakt in Duitsland. Enkel een verhoor maar ik was ervan af dat wel.
Nog steeds actief trouwens.

Vroeger noemde dat "branches en services"
Nu weet ik niet precies welke naam ze gebruiken.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden