Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2018, 16:31   #34
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik meen me wel vaag te herinneren dat toen de snelheidslimiet ingevoerd werd, het een pak scheelde op het aantal ongevallen.
Maar dat is dus wel enige tijd geleden.
(...)
Nee, dat was niet het geval, integendeel.
Na de invoering steeg het aantal ongevallen.
Nogal logisch want mensen begonnen zich abnormaal te gedragen. Er waren er zelfs die op de rem gingen staan.

Dus werden er daar eerst flitscamera's geïnstalleerd, bij het begin en bij het eind van het traject, en enkel in de richting Gent.
Dat maakte geen verschil en toen werd er een trajectcontrole geïnstalleerd, de eerste in België.
Dat bracht het ongevalrisico terug tot wat het was voor de invoering van de 90 op het viaduct.

Dat resultaat wordt nog altijd gebruikt als een bewijs van de deugdelijkheid van een trajectcontrole.
Terwijl hetzelfde resultaat zou zijn geboekt als die dwaze 90 gewoon werd afgevoerd.

Die dwaze 90 waarvan al vele jaren bekend is dat ze de geluidshinder onder het viaduct, waarvoor die 90 bedoeld was, op geen enkele manier gunstig beïnvloed.
Schrijnend is dat.

Ik kom daar vaak voorbij.
Richting Gent is het een probleem als je naar Gent of naar Oostende moet. Hoe geraak je bij druk verkeer in godsnaam op de rechterrijstrook als je geblokkeerd geraakt naast een vrachtwagen?
In de richting Antwerpen is het een farce: "u nadert een risicozone", terwijl je het complexe afrittencomplex net voorbij bent.

Wat mij betreft: morgen uit de wereld helpen en ophouden om mensen nodeloos lastig te vallen.
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden